Annlo
Kunde ju inte låta bli att pilla på en stängel som precis är på väg upp, på en phalaenopsis.. ohmy.gif

Så jag bröt ju naturligtvis av den mad.gif sad.gif
Inte helt dock, så jag hoppas hoppas att den växer fast igen... unsure.gif

Åh... vad klåfingrig man är, höll på att svimma när jag bröt av den!! ohmy.gif

Annlouice
Sulawesii
Ajdå sad.gif
Annlo
CITAT (Sulawesii @ 09-05-2005, 20:11)
Ajdå sad.gif

jo, nåt i den stilen sa jag nog också!! ohmy.gif laugh.gif
GoSatta
Ha lyckats knäcka både blommor, knoppar, stänglar blad. Phalenopisisen är en överlevare å klagar inte.

Mördaromplanterade en av mina för tre veckor sedan, klippte säkert 60% av alla rötter (även friska för odm va så ohyggligt långa) nu tre veckor senare 5 nya rötter är över 4 5 cm långa, nytt blad på gång och 2 stänglar skjuter nya knoppar så dom klarar mycket. (nu snackar jag no name phalenopsis som dom flesta av oss har hemma, mina "riktiga" phalenopsisar skulle jag inte våga behandla lika dant men dom klarar det säkert det handlar mer om inköps pris =) )
Sulawesii
CITAT (Annlo @ 09-05-2005, 20:20)
CITAT (Sulawesii @ 09-05-2005, 20:11)
Ajdå sad.gif

jo, nåt i den stilen sa jag nog också!! ohmy.gif laugh.gif

Hade det varit jag hade jag sagt något betydligt värre.... det är jag ganska säker på... tongue.gif
kristerh
Oroa dig inte. det kommer snart en ny stängel, eller så fortsätter den bara med en sidogren på den du bröt av, den kan du förresten plocka bort, tror inte den kommer att klara sig.
krister
Diabolique
CITAT (Sulawesii @ 09-05-2005, 21:45)
Hade det varit jag hade jag sagt något betydligt värre.... det är jag ganska säker på... tongue.gif

Samma här...
Och det händer allt för ofta, att jag också är klåfingrig och vill "kela" med mina små plantor eller blomstänglar.
Sulawesii
Det tillhör nog att vara växtdåre... pilligheten... rolleyes.gif smile.gif
Blomstertanten
Kan funka att sätta på "plåster" !

Kan vara idé att prova ifall stängeln har knoppar. Om dom är stora så de snart slår ut ! De små torkar nog och ramlar av.
Sulawesii
Dom verkar tåliga, Phalaenopsis´arna!
Annlo
CITAT (kristerh @ 09-05-2005, 22:39)
Oroa dig inte. det kommer snart en ny stängel, eller så fortsätter den bara med en sidogren på den du bröt av, den kan du förresten plocka bort, tror inte den kommer att klara sig.
krister

Det är bara en liten stängel på ca 5-6 cm som kommit fram (ja, ja jag vet att jag är VÄLDIGT klåfingrig!)

Den har ännu inte skrumpnat eller nåt så jag låtsas som ingenting ett tag till så kanske den inte märker att jag råkade bryta av den! tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon