Full version: Överlevare!
Elihe
Vill bara jubla över att min mini-Mulle mullbär o minipersika frost överlevt vintern, planterade på friland men täckta av granris denna vinter. Ingen av dem var förvedade då jag fick dem i höstas. Tål alltså mer än man tror-eller?
Kyliga vårhälsningar från
Bettan tongue.gif laugh.gif laugh.gif biggrin.gif
Cilla
Vad kul! Mitt minipersikoträd har också klarat vintern. Skyddade med fiberduk till bara för en kort tid sedan så att den inte skulle slå ut för tidigt. Nu ser den ut att bli sen istället, men det är ju helt OK...

Den fick en stor tallgren över sig i stormen som gjorde att den blev lite bruten. Jag funderar på att testa ytterligare ett exemplar på ett annat ställe i sommar. Jag gillade det där palmliknande växtsättet. Får den dessutom frukt någon gång är det ju helkul.

Men jag betraktar den inte som ett träd som kommer att ha långt liv hos mig. De här dvärgsakerna lever ofta gott men kort.
Elihe
Skyddade också mina länge, nu slår persikan ut sina blad men lille Mulle har bara bladknoppar än- men iallafall!
Underbart!

wub.gif
pejori
man blir lika glad, varje vår när man ser att ens odlarmödor har
överlevt ännu en vinter smile.gif smile.gif
och jag blir lika förvånad varje gång....vilken kraft växter har wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon