Nyfiken
I julas var det full storm här uppe i Luleå. Mina väggar till växthuset flög all världens väg. sad.gif Som tur är har jag lyckats hitta allihop lite här och där runt min kolonilott när snön smält, men inte alla klämmor som man sätter fast väggarna med + att en del tätningslistor förstördes. Vet någon var man kan få tag på sådana klämmor? Och kan man använda vanlig sån där vit tätningslist? Den som var tidigare var svart och lite rundad...
maloppa
Rutorna i mitt lilla växthus som stod på vår nyinköpta tomt blåste också sönder i stormen i vintras, jag sålde stommen till grannen och investerade i ett större som inte kommit upp ännu. När jag var och letade efter växthus såg jag att det fanns lösa klämmor att köpa på Willab, de finns i Båstad men det kanske går att skicka efter på nätet. Kolla annars på ställen där de säljer växthus av samma typ.

Lycka till i letandet!
Heleri
Klämmor har jag sett lite överallt, på vanliga plantmarknader med bra utbud, har för mig att det fanns på Coop till och med.
gammelnalle
Vit tätningslist ??? Kolla bara att den är väderbeständig dvs tål värme och solljus.

OM du till trots inte hittar klämmor till ditt växthus funkar det med silikon. Nackdelen är att det blir mer jobb OM en ruta måste bytas.
Nyfiken
Tack för hjälpen allihop. Ska genast kolla upp era tips. smile.gif Men Coop?! Det kunde jag väl aldrig tro! Men man upphör aldrig att förvånas över vad som kan finnas i vanliga mataffärer i dag laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon