Full version: Det pirrar i magen
norpan
Sist vi var och köpte växter i "vår" plantskola, så frågade vi en massa frågor och då undrade han som äger det om vi ville att han skulle komma hem till oss för lite rådgivning/tips. JAAA biggrin.gif ! Så imorgon ska han alltså komma.

Vill ju vara väl förberedd. Så jag har tänkt skriva ner mina tankar och planer. Vilka växter jag vill ha. Var jag kan ha dom. Träd, buskar. Vad vi ska göra med vår tråkiga gavel, vad man kan ha där. Rosor, jag vill ha många rosor.
Ojoj, jag känner mig som ett litet barn dagen före julafton wub.gif .

Ville bara dela med mig, det liksom bubblar över annars wub.gif biggrin.gif .

// Norpan zon 1
Irene_L
Vad roligt för dig. rolleyes.gif Hoppas att ni får många bra tips. Kommer han hem och gör det gratis? I så fall har ni verkligen tur rolleyes.gif
mvh
Irene
Christina i Taxinge~
Åååå, va kul det låter! smile.gif

Sen, när han varit hos er, kommer du att bubbla över av alla nya idéer och infallsvinklar biggrin.gif
Om han är bra & inspirerande förstås sleep.gif

Spännande att se vad du säger här imorgon.
norpan
CITAT (Irene_L @ 09-05-2005, 21:55)
Vad roligt för dig. rolleyes.gif Hoppas att ni får många bra tips. Kommer han hem och gör det gratis? I så fall har ni verkligen tur rolleyes.gif
mvh
Irene

Han ville ha 250 kr, men det tycker jag var super billigt! Han räknar med att det tar en timme ungefär. Lovar att rapportera ikväll.
Ewa L
Jättebra Norpan att du försöker skriva ner så mycket frågor som möjligt innan. Verkligen inte något pris att tala om!

Det är det jag tycker så mycket om när det gäller "riktiga" handelsträdgårdar, och då menar jag inte Plantagen eller dylikt.

Även min lilla plantskola har visat verkligt intresse. Inte så att de direkt har frågat om jag behöver hjälp, men däremot om de får komma förbi och titta på min trädgård. ohmy.gif
Heleri
Super billigt..........ingen dyr alkohol där inte! tongue.gif
Xelma
Hur gick det, fick du bra tips?

Jag alternerar mellan fyra plantskolor. En föreslår jämt rönn när man vill ha något. Men de är bra alla, fast några råd har jag inte direkt fått. Det är knappt de kan ge råd när man undrar något ibland.

Jag har försökt beställa växter genom en av dem, men de var väldigt passiva. Får försöka med de andra.

Kul med andras infallsvinklar.
norpan
WOW!! Jag är helt salig, svävar på moln. Har fått massor av nya idéer, sånt som jag aldrig skulle komma på själv. Och så var det ju förståss skönt att han tyckte om en del av mina idéer. Han var jätte ärlig. Sa rent ut om han tyckte något var tråkigt, vad han tyckte skulle bort och vad som var bra att spara. En rabatt sågade han rakt av unsure.gif ... Han visade hur jag skulle klippa träd och buskar. Skissade lite löst på rabattförslag och andra planteringar. Om vi är intresserade av något av hans förslag så är det bara att köra till planskolan så gör han en riktig skiss (kostnadsfritt).

Så nu ska jag bara vinna en massa pengar rolleyes.gif biggrin.gif .
Nä, en del saker kommer kanske att ta 5-10 år att genomföra, en del kanske inte ens blir gjort. Andra grejer ska jag börja med redan imorgon tongue.gif . Men det var ju det som var tanken, att få en massa idéer och det har jag verkligen fått.

Mmmm vad jag ska sova gott i natt och drömma om min "nya" rädgård wub.gif .
pisanggoreng
grattis!
Christina i Taxinge~
Jösses, vilken super-trädgårds-kontakt du fått tag i! biggrin.gif

En sån skulle man vilja ha tillgång till - borde finnas minst en i varje kommun!

Grattis till det lyckade mötet!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon