Full version: Nattens prinsessa...
Pinup
Jag har en prinsessa som r 16 r gammal, och har endast blommat 3 gnger nr man minst anat det....

Finns det ngot man kan gra fr den?, s att den blommar liiite oftare, eller r hon s nyckfull och divig av naturen?:-)

MVH
Johanna
Fenja
Stll ut den tidigt p vren, till en brjan p dagarna och ta in ver natten. Gdselvattna. Sedan kan hon st ute tills det brjar bli hstfrost. Detta gr i de allra flesta fall stter knopp och blommar snllt. Mina blommar varje r. Vissa av mina blommar mitt i sommaren och andra frst nr de kommer inomhus p hsten. Stor kruka = stor bladkaktus. Du kan se i mitt kaktusalbum hur ngra av mina epiphyllum ser ut.
Mvh
Fenja
Xelma
Jag har min Epiphyllum oxypetalum i ett bursprk utan element, men ppet in till vardagsrummet. Dr r vl 15-18 grader p vintern och vldigt varmt p sommaren. Jag flyttar inte ut den p sommaren.

Den r bara 3 r gammal. Frra ret blommade den med tv blommor, i r har jag rknat 10 knoppar! De r 0,5-4 cm nu och ska bli ca 25 cm innan de slr ut, s om ngra veckor r det dax!

Jag har planterat om den i en stadigare kruka, men inte srskilt strre. Den har inte mycket rtter.

Pinup
Tack fr svaren:-)

Jag vgar nog inte stlla ut den, den r jttehg! jag r rdd att den bryts och gr snder.....
Den kan ha mtt dligt av att den flyttat vldigt mnga gnger eftersom jag fick den nr jag var liten....
Den r i alla fall omplanterad fr frsta gngen p alla r, och jag tycker att den vxer som alldrig frr s den kanske brjar blomma lite oftare nu?

Jag gdslar den med lite hnsbajs det kanske gr susen.

MVH
Johanna
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon