PROMENAD Du är galen. Jag orkar knappt förflytta mig mellan köket och soffan. Någon gång blir det en liten stund här vid forumet, men inga långa, det lovar jag. Jag hoppas varje gång att det ska finnas massor av pigga och inspirerande inlägg att läsa, men det är nog en helt vanlig måndag
En kopp varm choklad med vispgrädde unnade jag mig

Tack för tipset Louise. Vilken lycka att det fanns en kladd grädde kvar från gårdagens våfflor
Visst, ibland önskar vi nog alla oss en väldigt lindrig åkomma, så man kan vara hemma och mysa en dag

, men när man väl blir sjuk är det aldrig kul.
--------
På tal om lindriga åkommer så kom jag att tänka på en vits:
Det var en golfare som slog in bollen i ett snår och när han hittade den stod där en liten gubbe. Du får inte ser mig, du får inte se mig, skrek gubben. Varför undrade golfaren. Du får inte ser mig, du får inte se mig, det är jag som är jultomten sa gubben. Jaha, men vad gör det att jag ser dig? Du får inte berätta att du sett mig säger gubben. Lovar du det så ska jag uppfylla tre önskningar till dig. Får jag önska mig vad som helst frågade golfaren. Ja, sa tomten. Du får önska dig vad som helst, men du ska veta att det du får får också din fru i dubbel upplaga. Kan jag önska mig pengar frågade golfaren. Ja. Då önskar jag mig en miljon. Ja sa gubben, men då ska du veta att din fru får två miljoner. Javisst. Kan jag önska mig en bil, frågade golfaren. Ja. Ja, då önskar jag mig en Porsche. Visst sa tomten, men nu ska du veta att din fru har två Porche. Nu har du din sista önskan kvar.
Kan man önska sig en liten hjärtinfarkt?