Eva i Skåne
Huvudet känns som en pumpa och näsan röd som på en clown sad.gif sad.gif sad.gif .Ja, jag skulle kunna lämna utförlig beskrivning, men alla vet ju hur det är att drabbas av en riktig praktförkylning!

Jag skulle så gärna vilja vara ute i solen i eftermiddag och peta lite smått i rabatterna, men det blir nog soffan med en bok och en filt istället. Det är inte dumt det heller, men det kan man göra en mulen kulen dag sad.gif

Visst är det skönt med lite självömkan ibland sleep.gif och ännu bättre om man får medhåll rolleyes.gif wub.gif
Louise i Göteborg
Jättesynd om dig wink.gif
Förkylning är pest och inte blir det bättre av att andra har det värre....Har du kanske varit med om nåt' värre själv? Fött barn tex - det är värre. Det enda som hjälper mot eget lidande är eget ännu värre lidande.

Krya på dig
Posse
CITAT
Huvudet känns som en pumpa och näsan röd som på en clown

Hej clown! wink.gif

Jag brukar massera och knåda handlederna och händerna grundligt så fort jag får för mig att jag skulle kunna bli förkyld, och jag har har inte blivit sjuk sen senast så det verkar fungera. Det är visst nån slags "akupressur" eller vad det heter. smile.gif

Fastän ibland skulle det ju kunna tänkas att man VILL vara sjuk några dagar och bara slappa. rolleyes.gif

Senast jag var sjuk, och det var åtskilliga år sedan, så korkade jag i mig så mycket vitlök att jag fick svårartad hicka också. wacko.gif sad.gif

Har du lust, så tycker jag att du ska unna dig en rejäl promenad idag åtminstone!
Louise i Göteborg
....en rejäl promenad....???

Det var nog länge sedan du var sjuk, posse!

Stanna inne och koka varm choklad, läs en bok (titta på bilderna) och tyck synd om dig. det är du värd.
Eva i Skåne
PROMENAD Du är galen. Jag orkar knappt förflytta mig mellan köket och soffan. Någon gång blir det en liten stund här vid forumet, men inga långa, det lovar jag. Jag hoppas varje gång att det ska finnas massor av pigga och inspirerande inlägg att läsa, men det är nog en helt vanlig måndag wink.gif sad.gif

En kopp varm choklad med vispgrädde unnade jag mig wub.gif Tack för tipset Louise. Vilken lycka att det fanns en kladd grädde kvar från gårdagens våfflor smile.gif

Visst, ibland önskar vi nog alla oss en väldigt lindrig åkomma, så man kan vara hemma och mysa en dag wub.gif , men när man väl blir sjuk är det aldrig kul.

--------

På tal om lindriga åkommer så kom jag att tänka på en vits:

Det var en golfare som slog in bollen i ett snår och när han hittade den stod där en liten gubbe. Du får inte ser mig, du får inte se mig, skrek gubben. Varför undrade golfaren. Du får inte ser mig, du får inte se mig, det är jag som är jultomten sa gubben. Jaha, men vad gör det att jag ser dig? Du får inte berätta att du sett mig säger gubben. Lovar du det så ska jag uppfylla tre önskningar till dig. Får jag önska mig vad som helst frågade golfaren. Ja, sa tomten. Du får önska dig vad som helst, men du ska veta att det du får får också din fru i dubbel upplaga. Kan jag önska mig pengar frågade golfaren. Ja. Då önskar jag mig en miljon. Ja sa gubben, men då ska du veta att din fru får två miljoner. Javisst. Kan jag önska mig en bil, frågade golfaren. Ja. Ja, då önskar jag mig en Porsche. Visst sa tomten, men nu ska du veta att din fru har två Porche. Nu har du din sista önskan kvar. Kan man önska sig en liten hjärtinfarkt?

wub.gif laugh.gif wub.gif
Betty
Jättestackars dej!!! Kryp upp i soffhörnan med en balja te med honung
och en trädgårdsbok med många vackra bilder i
så ska du se att du snart blir frisk igen! sleep.gif Krya på dej!
Sylvia
CITAT (Eva i Skåne @ 24-03-2003, 17:56)
Vilken lycka att det fanns en kladd grädde kvar från gårdagens våfflor

Ang. våfflor, du får nog fixa mer i morgon, det är ju VÅFFELDAGEN i morgon!!!
Eva i Skåne
Nej, nej, inga våfflor imorgon igen. Vi tjuvstartade eftersom dottern var på besök hemma. wub.gif
Helen i Skåne
Godmorgon! Hoppas du mår bättre idag när solen skiner så fint! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon