Ammari
Har just klippt ner och gallrat min enorma nyponros (se tidigare inlägg). Kvar blev en stor grop som jag ska fylla igen med jord och hästdynga. Undrar nu om jag kan lägga ut marktäckväv under den jorden och bara spara lite öppen mark direkt under rosenbuskarna (de är flera) så att jag kan gödsla dem.

På marktäckväven, mellan rosenbuskarna, lägger jag sedan jord och hästdynga och planterar blommor och vårlökar tänkte jag. Går det? Hur djupt måste det vara med jord? Tänkte ha nån marktäckare, inte alltför hög och vårlökar som typ narcisser. Vad tror ni?

Jag har ett gäng påskliljor som står kvar i sin kruka sedan i påskas. De är nerklippta men kan jag sätta ut dem nu eller ska man vänta till hösten???
kerstin z5-6
?? Varför ska du ha mark duk ?-gör en kant mot gräsmattan i stället o tänk på att rosen växer igen ... Lökarna stoppar du ner nu -Du kan plantera perenner vid rosen om du undviker den närmaste cirkeln så du kan ösa på kodynga där på våren biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon