Helen B
Vad kul det var. 24 barn var här på morgonen och satte potatis. Jag kände mig som värsta trädgårdsmästaren laugh.gif laugh.gif
Jag berättade om potatisen hur/när man sätter den och vilka släktingar den har. De fick sätta varsin potatis i landet sedan satte vi potatis i två hinkar som de ska få skörda i höst. "Ni går i tvåan när ni sätter potatisen och sedan har ni börjat trean när ni äter den" Det kändes som de tyckte att det var roligt. De fick även kolla in i växthuset på allt blivande och tyckte nog att jag var lite tokig som sade att det här är mitt paradis laugh.gif wub.gif
Hannele
Låter härligt, Helen.
I höst blir det 24 ungsbakade potatisar eller potatissoppa hos dej? biggrin.gif
Sulawesii
Vilken härlig grej att göra!
renate
Det där var roligt och lärorikt för barnen.Att sätta potatis och får äter upp de sedan var en bra idé.Många barn tror ja att potatis kommer från Konsum eller ICA.
Christoffer
Eller som jag läste en gång, att vissa barn trodde att fiskpinnar var pinnar som fanns i vattnet.
Då har man kommit längre bort från naturen än väntat.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon