Full version: Krasse ute!
Åsa - Alingsås
Jaha, nu har två testpiloter (buskkrasse och dvärgkrasse) suttit ute i landet över natten med ett tält av dubbel fiberduk över. När jag med spänningen öppnade paketen i morse såg de fina och glada ut! biggrin.gif
Jag kan tillägga att de nu har sålt sommarblommor i c:a en vecka i affärerna här, så jag tänkte, kan de så kan väl jag...

Nu är min fråga, om det skulle bli en natt med frost, räcker då fiberduken för att klara plantorna?

MVH, Åsa!
Fenja
Ja, dubbelfiberduk ska enligt tillverkarna hålla mot cirka -6 grader så blir det inte kallare än så borde det fungera.
Mvh
Fenja
pisanggoreng
blink.gif wacko.gif blink.gif biggrin.gif ohmy.gif Då kanske jag inte behöver ha åtta (8) lager inatt igen över mina isoper... laugh.gif tongue.gif
Åsa - Alingsås
Ok, goda nyheter Fenja! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif Nu ska här grävas ner krasse. Jag är såååå trött på att släpa alla dessa krukor ut och in varenda dag, hehe.

Tack tack!

MVH, Åsa!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon