Fenja
Jag ska skjutsa upp min son till sin far i Örebrotrakten och sedan ska jag hälsa på hos vänner och bekanta och bara roa mig, slippa laga mat och har det skönt! Sambon är hemma och vaktar alla djuren. Precis så bra som en pingsthelg kan vara!
Mvh
Fenja
labarradepan
jag ska på brölopp, min kusin gifter sig.. wub.gif men min sambo ville inte följa med sad.gif

Som tur är så ska mamma o pappa dit, då får man skjuts i alla fall tongue.gif
farbror B
Trist att inte sambon vill vara med då.. ingen annan som kan följa med istället?
farbror B

Glöm förresten inte!!

Det är bara lördag och söndag i år!
annandag pingst är inte längre helgdag, även om kalendrarna/filofaxerna/almanackorna/annalerna inte hann tryckas om..
Rossi
På Pingstafton ska jag tävla, på Pingstdagen är jag gräsänka och på Annandag Pingst ska jag jobba .....
Blomstertanten
CITAT (Fenja @ 10-05-2005, 11:45)
Jag ska skjutsa upp min son till sin far i Örebrotrakten och sedan ska jag hälsa på hos vänner och bekanta och bara roa mig, slippa laga mat och har det skönt! Sambon är hemma och vaktar alla djuren. Precis så bra som en pingsthelg kan vara!
Mvh
Fenja

Du kommer väl hit då också ???????????unsure.gif
När du ändå är i faggorna ! sleep.gif
Så kan du få med dig dina elfenbensklockor och det vita ormögat ! rolleyes.gif
Dom står här och väntar !
Lars-Olof Arvids
På pingstafton ska jag sälja växter på Trädgårdsamatörernas växtmarknad i Henån. Förra året fick jag sålt nästan allt jag hade med mig där, och säkert hittar man trevliga nytillskott till trädgården också! smile.gif

Olle
djingis
jag ska rida och vara i trädgården
stina
CITAT (Rossi @ 10-05-2005, 12:13)
På Pingstafton ska jag tävla, på Pingstdagen är jag gräsänka och på Annandag Pingst ska jag jobba .....

Vad ska du tävla i undrar en nyfiken????

Själv ska jag åka ner till landet och för oväxlings skull wink.gif påta i jorden. Trodde sommaren skulle komma till helgen, men det verkar som om dom ändrat sig mad.gif Blir det superdåligt väder stannar vi nog hemma istället sad.gif
Rossi
CITAT (stina @ 10-05-2005, 14:02)
CITAT (Rossi @ 10-05-2005, 12:13)

Vad ska du tävla i undrar en nyfiken????

Själv ska jag åka ner till landet och för oväxlings skull wink.gif påta i jorden. Trodde sommaren skulle komma till helgen, men det verkar som om dom ändrat sig mad.gif Blir det superdåligt väder stannar vi nog hemma istället sad.gif

Jag tävlar i bowling! Är ofta ute på helgerna runt om i Skåne och tävlar. Fast det är på slutet av säsongen nu. Jag har två tävlingar kvar och sen blir det lite sommarvila innan vi drar igång i augusti igen. Fast jag underhållstränar lite även under sommaren.
farbror B
CITAT
Fast jag underhållstränar lite även under sommaren.

måste ju hålla musklerna i gång wink.gif
Rossi
CITAT (farbror B @ 10-05-2005, 14:05)
CITAT
Fast jag underhållstränar lite även under sommaren.

måste ju hålla musklerna i gång wink.gif

Snarare tajmingen och koordinationen.

Fast musklerna är också viktiga. Det är mycket jobbigare att bowla än vad folk i allmänhet tror. Det är inte samma sak att vara ute med polarna och kasta iväg klotet på fredagskvällen som det är när du bowlar på riktigt.

Det är stor skillnad på "pizzabowling" och tävlingsbowling.
stina
CITAT (Rossi @ 10-05-2005, 14:09)
Det är stor skillnad på "pizzabowling" och tävlingsbowling.

Jotack, jag har pizzabowlat en gång och fast jag tränar mycket och nog kan räkna mig till dom hyfsat vältränade så fick jag träningsvärk i dom bakre regionerna wink.gif
Hannele
Måndagen försvann ju! wacko.gif
Det blir 40-års kalas, vi åker buss. Vad tåg är dyrt!!
farbror B
CITAT
Fast musklerna är också viktiga

Låter stort det där.... wink.gif
Rossi
Ja, nybörjare brukar få ont i vänsterskinkan .... Nästa helg ska jag ställa upp i en maratontävling där vi bowlar i över fem timmar i sträck!

Det är mycket som skiljer pizzabowling från tävlingsbowling. Först och främst så har du andra skor och du har dina egna klot som är borrade exakt efter dina egna fingrar och grepp. Och våra klot är helt annorlunda än hallkloten. En jämförelse är att ett hallklot är som en ardennerhäst medan mina klot är som en fullblodshäst! Och jag har olika klot med olika egenskaper. Mina klot kostar ungefär 3000 kronor styck och jag har tre stycken.

Något som pizzabowlare sällan märker av är hur banorna förändras och hur olika de kan vara beroende på när på dagen man spelar, luftfuktigheten, om det är en högerhänt eller vänsterhänt som har spelat där förut etc. etc. Man oljar ju banorna och man kan använda olika slags olja, olika mycket olja, olja olika långt ner på banan etc. etc. etc.

Det är superkul att bowla och jag är totalt uppslukad av min sport!
Sulawesii
Är det nu i helgen? Nollkoll
farbror B
Skrattar åt sulaweesi lite, men godhjärtat =)

ja det är nu det är pingst, femtio dagar efter påsk
Från början "pente kai deka" grekiska för femtio som blivit pingst, eller ännu tydligare på engelska "pentecost" *

*(även namnet på råtthjälten i flera böcker..men det har inget med saken
att göra) laugh.gif biggrin.gif tongue.gif
mamamaggan
Vadå göra i pingst??????????????

Det vet ni väl att pingst är hänryckningens tid tongue.gif tongue.gif tongue.gif wub.gif wub.gif wub.gif .
Rossi
CITAT (mamamaggan @ 10-05-2005, 14:59)
Vadå göra i pingst??????????????

Det vet ni väl att pingst är hänryckningens tid tongue.gif tongue.gif tongue.gif wub.gif wub.gif wub.gif .

Ja, om man äggade upp sig tillräckligt i påskas så borde man ha krafter kvar!!!

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
farbror B
CITAT
Ja, om man äggade upp sig tillräckligt i påskas

Rossis stavning var bättre än den korrekta =)
ninnisky
HÄNRYCKAS rolleyes.gif
- och njuta av Sveriges bästa väder för det har man lovat oss här på västkusten wub.gif wub.gif
pejori
CITAT (labarradepan @ 10-05-2005, 11:50)
jag ska på brölopp, min kusin gifter sig.. wub.gif men min sambo ville inte följa med sad.gif

eeeeh... en konstig sambo du har unsure.gif unsure.gif
inga barn och inga släktbesök wub.gif wub.gif

jag ska bara ta det lugnt och ev. rensa rabatter om vädret tillåter smile.gif smile.gif
planterar nog lite på balkongen också wub.gif
Smekajsa
Du är välkommen hit Fenja !!!!!

wub.gif wub.gif

Umgås med goa vänner är alltid trevligt.

Jag ser framemot helgen som kommer med stor glädje

eftersom jag/vi bokat in en massa "kul grejer".

Ska bland annat på dans ...............

tongue.gif tongue.gif
astrid.m.s
Vi har köpt ett lusthus som kommer att sättas upp imorgon och kommande dag. Alltså färdigt till pingst. Jag sitter väl på en stol i solen och värmen (?)och beundrar den nya byggnaden och planerar/funderar hur jag vill ha det både inuti och utanför.unsure.gif
Emellanåt kommer jag även att plantera ut lite växter jag köpt. wub.gif
*solis*
Jag skall pyssla och skriva brev smile.gif
netaave
Dansa, dansa, dansa och gå på konfirmation! To, Fre, Lö och Sö.
Pirum
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 10-05-2005, 13:11)
Jag tänker ta ledigt på annandagen i alla fall, för om jag är rätt informerad ska Trädgårdsamatörerna ha sin växtmarknad i Henån då. Den kan man ju inte missa.

Jaså, där ser man, har du mer information om detta arrangemang? Eventuellt har jag ändå vägarna förbi, eller, jag kan lika gärna ta den vägen som E6.
Heleri
Jag ska vansinnessskriva ett examensarbete så jag äntligen kan få min lärarexamen! Ångest ångest ångest........
pejori
CITAT (Smekajsa @ 10-05-2005, 16:59)
Du är välkommen hit Fenja !!!!!

wub.gif wub.gif

Umgås med goa vänner är alltid trevligt.

Jag ser framemot helgen som kommer med stor glädje

eftersom jag/vi bokat in en massa "kul grejer".

Ska bland annat på dans ...............

tongue.gif tongue.gif

sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif
suck
gammelnalle
CITAT (Hannele @ 10-05-2005, 14:12)
Måndagen försvann ju!  :wacko:

VA!!! försvann den.... vart då????

själv skall jag jobba hela helgen med helglön lörd sön OCH måndag... (alla avtal var inte klara tills det bidde bestämt..)
Rossi
Ha, ha! Ja, och en på jobbet trodde att man hade avskaffat hela Annandag Pingst bara för att det inte är en röd dag längre!
Lars-Olof Arvids
Till Pirum och andra som eventuellt läste mitt inlägg i början av denna tråd innan det redigerades: STA:s växtmarknad i Henån är på PINGSTAFTON 14/5 och inget annat!

Olle
Biggan_
Ta dagarna som de kommer och bara njuuuuta av ledigheten och förhoppningsvis ett vackert väder tongue.gif tongue.gif
Sulawesii
Jag har barnfri helg med min särbo! Ingenting planerat, men, blir det fint väder vill jag ge mig ut och fota.
Sylvia
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 10-05-2005, 13:11)
På pingstafton ska jag sälja växter på Trädgårdsamatörernas växtmarknad i Henån. Förra året fick jag sålt nästan allt jag hade med mig där, och säkert hittar man trevliga nytillskott till trädgården också! smile.gif

Olle

Och varför sålde du inte på TAG's marknad förra helgen då...? tongue.gif
Det gjorde nämligen jag.
Lars-Olof Arvids
Därför att då var jag nere i Skåne och skådade fågel med Partille naturskyddsförening! biggrin.gif

Olle
carol
Jag ska mysa och vila upp mig efter fredagens konsert med Kent. ohmy.gif biggrin.gif
ariana
Jag skall bara njuta av mitt nya golv som kommer bli färdigt i vardagsrummet före Pingst tänkt så länge och inte kommit igång biggrin.gif
Önskar alla en trevlig helg med mycket sol biggrin.gif rolleyes.gif wub.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon