Katti med torpet
Jippie!!!

Kl 12 i natt satte vi in sista glasbiten i jalusifönstret till vårt första riktiga växthus. Jag måste lägga upp en bild så ni får se men har inte bildera i den här datorn för tillfället.

Det blev ett 10 kvm stort hus från Halls som dock är upphöjt på en vitputsad sockel ca 50-60 cm. Rätt rejäl takhöd med andra ord.

Huset var egentligen omålat dvs aluminiumfärgat men tokig som jag är gav jag mig den på att det skulle bli rött.
Ett tips, om du kan köpa färdigmålat så GÖR DET! Inser ni hur många jädra sidor det är på en glasningsprofil? Nä tänkte väl det. För att få in färg i alla jädra skrymslen får man måla den från 7 olika håll och det i två lager, suck.
Men snyggt blev det så nu är det bara att hoppas att färgen sitter kvar.

Över till min fråga,
Bör vi täta huset med silicon?
För- nackdelar? Var sätter man siliconet i så fall, mellan alla glasrutor eller bara i uppenbara glipor? Skall siliconet sitta på in eller utsidan?

Vi har tänkt hålla åtminstonde en del av huset uppvärmt vintertid (bubbelplast, element och dyl)
Muguet
Ja det förstår jag att det tog tid men du har ju sparat åtskilliga tusenlappar.
Vad gäller isolering så kan jag bara säga att jag fått tipset att "silicona fast" fönstrena till mitt växthus som skall monteras i veckan. fördelen är att man slipper "skallrande" rutor när det blåser.
Men det är väl inte så populärt tips nu när ni satt i sista rutan.
Hör efter var HALLS rekommenderar!
Ser fram emot bilder på ditt växthus !!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon