LadyAdina
Den här växten kommer från min mamma, och hon har ingen aning om vad det är för en växt.

Står den i sol blir de gröna bladen vackert rosa. Känner någon igen den?

wolkenkrabber
undrar jag med, haft en sådan med, tror hon jag fick dne av kallade den papegojblad eller nått liknande
Zazu
har nånstans i bakhuvet att den heter adenanthera eller liknande.
LadyAdina
Tack för papegojblad! Sökning på nätet gav latinska namnet "Alternanthera" och det är mycket troligt att det är det släktet! Bugar och bockar! biggrin.gif
Storåtjejen
Vad kul att ätligen få veta vad den heter biggrin.gif Det är jag som är mamman till LadyAdina och har haft den där blomman i massor av år! Inte moderplantan, men barn o barnbarn tongue.gif

Kul med alla dessa kunniga människor laugh.gif

"Storåtjejen"
Fenja
CITAT (Storåtjejen @ 15-05-2005, 09:59)
Vad kul att ätligen få veta vad den heter biggrin.gif Det är jag som är mamman till LadyAdina och har haft den där blomman i massor av år! Inte moderplantan, men barn o barnbarn tongue.gif

Kul med alla dessa kunniga människor laugh.gif

"Storåtjejen"

Hej och välkommen hit!
Nu blev jag nyfiken och måste få fråga... är det Storå lite norr om Lindesberg? Jag är en gammal Guldsmedshyttebo.
Mvh
Fenja
LadyAdina
Jag svarar i mammas ställe: ja, det är Storå norr om Lindesberg. Själv har jag aldrig bott där; familjen flyttade dit från Lindesberg efter att jag hade flyttat till Finland. Ska apropå ingenting dit och hälsa på nu i mitten av juni. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon