Monica
Jag kpte en pse med 15 anemonlkar (Anemone coronaria), la de i vatten ver natten och planterade de efter instruktionen p psen. Detta var ca 4 veckor sedan. Inget har hnt - INGENTING - s jag petade runt lite frsiktigt i jorden och hittar inget annat n slemmiga vita klumpar... ruttnade knlar... Vad har jag gjort fr fel? wub.gif
Fenja
Rent spontant lter det som om de haft det alldeles fr bltt om de ruttnat s dr....
Mvh
Fenja
Monica
Jo, det lter ju rimligt, men jag vattnade bara nr jag la ner knlarna, sen har de ftt st fr sig sjlv... men du har nog rtt
bikiv
Samma sak har hnt mig tidigare r! Knlarna har ruttnat i jorden, trots att jag inte har lagt dem i blt fre plantering. Av ca. 30 knlar kom bara ett par upp och blommade "lite frsiktigt"

r det ngon som har lyckats?
Cellestine
Jag har planterat 40 st och alla har kommit upp och alla har blivit s stora att jag t om satt ut en p prov under fiberduk - efter nogrann verlggning med omgivningen.
Jag har ven haft som du dr det blev fr bltt , men jag tog upp och satte om i ny kruka med ny jord och lt dom torka till och det har fungerat fr mig.
frsk en gng till , jag har aldrig lagt i vatten innan plantering.

Mvh;Cellestine smile.gif
bikiv
CITAT (Cellestine @ 11-05-2005, 12:15)
Jag har planterat 40 st och alla har kommit upp och alla har blivit s stora att jag t om satt ut en p  prov under fiberduk

Aha! Du har allts frgrott dina anemoner i kruka? Jag satte mina direkt i jorden. Det var nog bde fr bltt och kallt.
Cellestine
Ja, jag har ltit dom komma upp i kruka innan , jag har ocks satt direkt i jord men ven att dom kom upp fint s blev dom lite sm.
Det r bara att frska igen smile.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon