Full version: blyblomma igen
Eva i Skne
Kpte en stickling av bl blyblomma tidigt i vras. Jag har toppat den en gng och den r vl ca 20 cm, men inte mycket har hnt. Den ser inte speciellt upphetsande ut wink.gif

Kan jag gra ngot fr att f lite fart p den?
Fenja
Stor kruka, lucker, mullrik jord med torv och sand, massa gdsel, toppa ofta, grna ute p sommaren. Frvara grna svalt p vintern.
Mvh
Fenja
Pia mitt i Skne
Min blyblomma som brukar flla alla blad p vintern har inte mer n precis kommit igng fr ssongen n. Den brukar inte brja vxa ngot nmnvrt frrn en bit in p ssongen, d brjar den skjuta skott och nr de r ngra decimeter s kommer knopparna.
Eva i Skne
Okej, tror jag ska plantera om den idag och sen bli lite flitigare med nringen.
Ska den st i sol nr den r ute?
Pia mitt i Skne
Min brukar st s att den fr morgon- och frmiddagssol. Den skarpaste solen mitt p dagen har jag inte vgat prova. Den har brnt andra vxter som jag har haft, s den undviker jag.
Fenja
CITAT (Eva i Skne @ 11-05-2005, 11:35)
Okej, tror jag ska plantera om den idag och sen bli lite flitigare med nringen.
Ska den st i sol nr den r ute?

Den tl full sol, men fr att du ska slippa vattna jmt s kanske det r bra om den fr skugga ngon stund av dagen.
Mvh
Fenja
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon