Full version: blyblomma igen
Eva i Skåne
Köpte en stickling av blå blyblomma tidigt i våras. Jag har toppat den en gång och den är väl ca 20 cm, men inte mycket har hänt. Den ser inte speciellt upphetsande ut wink.gif

Kan jag göra något för att få lite fart på den?
Fenja
Stor kruka, lucker, mullrik jord med torv och sand, massa gödsel, toppa ofta, gärna ute på sommaren. Förvara gärna svalt på vintern.
Mvh
Fenja
Pia mitt i Skåne
Min blyblomma som brukar fälla alla blad på vintern har inte mer än precis kommit igång för säsongen än. Den brukar inte börja växa något nämnvärt förrän en bit in på säsongen, då börjar den skjuta skott och när de är några decimeter så kommer knopparna.
Eva i Skåne
Okej, tror jag ska plantera om den idag och sen bli lite flitigare med näringen.
Ska den stå i sol när den är ute?
Pia mitt i Skåne
Min brukar stå så att den får morgon- och förmiddagssol. Den skarpaste solen mitt på dagen har jag inte vågat prova. Den har bränt andra växter som jag har haft, så den undviker jag.
Fenja
CITAT (Eva i Skåne @ 11-05-2005, 11:35)
Okej, tror jag ska plantera om den idag och sen bli lite flitigare med näringen.
Ska den stå i sol när den är ute?

Den tål full sol, men för att du ska slippa vattna jämt så kanske det är bra om den får skugga någon stund av dagen.
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon