Full version: Clematis
Ewa smålänska höglandet
Har någon en clematis slingrande på marken
är det något att rekommendera?

/Ewa zon 4-5
kristerh
Jag har satt klematis fritt liggande utan stöd, fast jag har rosor i närheten som jag vill att de skall växa in i. (nevada). Man ska ju kunna sätta dem fritt det blir som en liten buske, man kan även klä in stenrösen o dyl med klematis.
krister
Klinta
Jag har lagt hönsnät på marken som "buktar upp" något. Där får Klematisen bra fäste och nätet försvinner under växten ganska snabbt!
Lena N
Jag har en Sommersnow, den verkar mera pigg på att växa som marktäckare än upp i luften. Det stämmer inte med mina planer så vi kämpar med varandra om hur den ska växa. tongue.gif
Ewa smålänska höglandet
En Sommer Snow har jag och den har fått utrymme så den kan växa både på höjden och bredden smile.gif

Jag köpte en "montana" och när jag läste om den blommar den på gammal ved, så min tanke var lite som kristers, vita rosor och den här emellan, bronsfärgad, kan det vara nå´t wub.gif

/Ewa zon 4-5
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon