Full version: 15 rosor
Ewa smålänska höglandet
Helgen är räddad laugh.gif
fick leverans idag ( för fjärde gången) wub.gif

/Ewa zon 4-5
MB1965
15 stycken?! Bra jobbat! vad för sorter blev det? Varifrån?

Om du får någon över kan jag gärna befria några av dina rosor!
kerstin z5-6
hehe...bra jobbat laugh.gif
Ewa smålänska höglandet
Jag fick ett idiot ryck och fick för mig att jag skulle ändra om i min 50 meter långa stenmur, så den här gången blev det bara marktäckare
lavender cover, gentle cover, candy cover, white cover, charming cover, diamond border, fairy dance och pink the fairy.
Jag köpte några coverrosor förra hösten och alla har klarat vintern, så jag testar lite mer smile.gif
Jag har handlat från Hortogreen
nu väntar jag bara på 10 stycken från Flora Linnea ohmy.gif

Jag har sagt till grannarna att jag ska ha ett roshav, så jag kan gå med en korg på armen och bara klippa o mysa tongue.gif

/Ewa zon 4-5
kerstin z5-6
I vit linneklänning o stråhatt -fota tack laugh.gif
Roligt med Coverrrosorna -har precis fått några som jag ska pröva
Ewa smålänska höglandet
Hjälp!!!
nu ringde mannen
Flora Linnea har kommit
hur lång är pingsthelgen unsure.gif
jag har skogsmark, så varje ros tar mellan 1,5 - 2 timmar att plantera smile.gif

har nog så ont i fingrarna nästa vecka så man nog inte kolla odla laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Kerstin, jag köpte en röd linneklänning idag går det bra tror du

rolleyes.gif och hatt, nej, jag hatar att ha på huvét

/Ewa zon 4-5
kerstin z5-6
Pingst är lång o solig .. fast må tog dom bort sad.gif Ok röd , jag har en linnefärgad , vad ska vi ha på fötterna då -rosträskor? , stövlar ?smile.gif
MB1965
Cover mania? Hyr en grävskopa -eller skicka några vidare till göteborg wink.gif
Ewa smålänska höglandet
CITAT (kerstin z5-6 @ 11-05-2005, 17:32)
Pingst är lång o solig .. fast må tog dom bort sad.gif Ok röd , jag har en  linnefärgad , vad ska vi ha på fötterna då -rosträskor? , stövlar ?smile.gif

Nää, jag älskar att gå barfota tongue.gif

/Ewa zon 4-5
Ewa smålänska höglandet
CITAT (MB1965 @ 11-05-2005, 23:48)

Det kanske jag gör rolleyes.gif
skulle åkt till Göteborg i helgen på Square-dance-convention, men får nu bli hemma istället sad.gif laugh.gif för att gräva rosor

/Ewa zon 4-5
Ewa L
CITAT (Ewa smålänska höglandet @ 12-05-2005, 07:20)
Nää, jag älskar att gå barfota tongue.gif

Det kan bli smärtsamt när du klippt dem och tror att du fått bort alla taggar, och så ligger en liten, liten bit kvar. AJJJ sad.gif

Ewa, som planterat 17 rosor i vår. Varav 5 marktäckande (vita Swany, också från Hortogreen).
MB1965
CITAT (Ewa smålänska höglandet @ 12-05-2005, 07:24)
CITAT (MB1965 @ 11-05-2005, 23:48)

Det kanske jag gör rolleyes.gif
skulle åkt till Göteborg i helgen på Square-dance-convention, men får nu bli hemma istället sad.gif laugh.gif för att gräva rosor

/Ewa zon 4-5

smile.gif

Men visst är det kul att gräva. Skall komponera en moss och myskroserabatt nu - lokala plantskolan har lovat att ta hem allt som deras leverantörer har.

Men först plantera de svarta stockroserna när barnen somnat wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon