AnnaLarsson
vet att jag kan anonnsera på köp och sälj men jag provar i allafall här inne

undrar om det finns någon som har ett brokbladigt paradisträd och kanske en liten stickling att sälja till mig??
igl
har aldrig hört talas om brokbladigt paradisträd. är du säker på att det är paradisträd, crassula?
annars finns det ju snarlika brokbladiga växter. kan det vara varigerad skobuske du menar?
mvh
inger
Ruby
CITAT (igl @ 12-05-2005, 23:11)
har aldrig hört talas om brokbladigt paradisträd. är du säker på att det är paradisträd, crassula?
annars finns det ju snarlika brokbladiga växter. kan det vara varigerad skobuske du menar?

Jag har haft ett brokbladigt paradisträd, så de finns garanterat. smile.gif

Här kan du se en bild:

http://www.prestigeorientalplants.com/BG.C...20Variegata.jpg

Dessutom har jag en variegerad skobuske och visserligen är färgerna lika, men bladen är väldigt olika.

Ruby
AnnaLarsson
du har den inte kvar då??? rolleyes.gif
om inte vet du vart man kan få tag på den?? unsure.gif unsure.gif
zaaritha
Vill också veta! Vill ha! Jag älskar variegerade blad...........
Ruby
CITAT (AnnaLarsson @ 14-05-2005, 22:14)
du har den inte kvar då???    :rolleyes:
om inte vet du vart man kan få tag på den?? unsure.gif  :unsure:

Min fick fula bruna grejer på bladen, så jag ville inte ha den kvar. Jag gav den därför till min mamma, som har den nu. rolleyes.gif För övrigt så fick jag den från början av min mormor, som också har en egen planta. Jag ska fråga henne om jag kan få ta några skott. smile.gif

Annars har jag sett brokbladiga paradisträd ibland i blomsteraffärer här i Stockholm, t.ex. på Weibulls på Sveavägen...

Ruby - återkommer med besked
Annie-72
Hejsan!!

Jag har en lite annorlunda färgsättning i sonens rum. Dessa paradisträd är gröna/gula/röda. Inköpta ganska billigt på Blomsterlandet i Karlstad. Messa om du är intresserad av stickling....
Ruby
Efter allt snack om brokbladiga paradisträd kunde jag inte låta bli att köpa ett häromdagen när jag såg några exemplar på Plantagen... Så här ser det ut:

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon