Full version: pilblad
dammkillen
Hej

jag skulle vilja tipsa om en fantastiskt rolig växt som heter Pilblad. Den växer i vattenbrynet och har en otrolig utbredningsförmåga. Med något som liknar små lökar sprider den sig med utlöpare under marken. Hela vattenbrynet kan fyllas av denna växt. Bladen är pilformiga och ser konstiga ut som om växten kommer från yttre rymden och den har stänglar med rundlar av flera vita blommor med gul mitt, i flera nivåer. En fantastiskt rolig växt och mycket tacksam, som man säger. Bildar täta bestånd.
Pinup
Ahhh give it too me:-)
dammkillen
den är visst härdig till zon 4 stod det i dammboken, men här i zon 6 överlever den.
tror faktiskt jag såg en vild pilblad i älven en gång, kanske nån släkting, för den såg inte lika ut och växte på ca en meters djup och bladen låg platta på vattenytan, men dom var pilformade, därför tog jag den för pilblad.
den här jag har heter visst bredpilblad
Netten
Ja den ser verkligen lite alien-aktig ut wink.gif laugh.gif

dammkillen
borttaget meddelande
dammkillen
borttaget meddelande
ÅsaF
Varför tar du bort och redigerar alla dina inlägg Dammkillen? Man förstår ju ingenting till slut. wacko.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon