Cilla
Trdgrdsbutikerna blir allt mysigare och de stora kedjorna erbjuder allt strre sortiment med bra priser. Mnga stllen r roliga att bara beska ven nr man inte tnker kpa ngot. Cafer och toaletter och andra bekvmligheter liksom ett utbud av trgrdsinventarier gr vissa plantstllen till trevliga samlingsplatser.

Men handelns kontroll av kvaliteten p vxtmaterialet haltar. Det sljs t ex fruktrd med krfta, krukade buskar med kraftigt rotsnurr, felmrkta rosor, vissna perenner och mnga vxter med mekaniska skador.

Jag vill kunna ha frtroende fr vxthandeln. Att jag kan g in hos dem och njuta liksom njuta eftert om jag kpt ngot dr - utan att behva vara biolog!

Jag tror vi som gr i vxtbutikerna mste dela med oss om det vi ser. Bde tipsa varandra om bra plantor liksom varna fr dliga som sljs. Det ska kosta att slja undermliga vxter!

Var hittar ni dliga och bra vxter dr ni varit i landet i vr?
Cilla
Jag varnar fr vissa stllen och tipsar om andra fr de som vill kpa frukttrd i Stockholm hr.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon