Full version: suck...
nallebjornis
vad ska man göra... ska flytta in med killen men han är inte så förtjust i min blomsamling av alla dess slag... vad ska jag göra??? sad.gif

samlar både på pelargoner, hoya och kaktusar...
AvalonC
Oooohhh, jag förstår dig, man samlar och hjälper de små att överleva och bli stora till slut... man har kämpat med löss och andra ohyror....

Om han nu ställer det ultimatumet så är jag redo att sträcka ut en hjälpande hand till dig och rädda dig från blommorna som han inte tycker om...

För valet är inte svårt att välja, en blomma kan inte krama dig om natten, och en blomma kan inte ge dig 5 barn och 50.000 bekymmer...*smilar*
Reserv
CITAT (nallebjornis @ 12-05-2005, 08:02)
vad ska man göra... ska flytta in med killen men han är inte så förtjust i min blomsamling av alla dess slag... vad ska jag göra??? sad.gif

Ha dina blomster "inackorderade" hos bekanta ett tag och ta hem ett par krukor åt gången tongue.gif Han kanske inte märker så mycket då. rolleyes.gif
Christoffer
vad ska man göra... ska flytta in med killen men han är inte så förtjust i min blomsamling av alla dess slag...

Är det kanske för att han har en egen blomsamling, och att han tycker att det blir för mycket med även din? laugh.gif
Airamya
Vad har han emot blommorna? *förbryllad*
Om det är för att de inte får plats så får du kanske minska ner den tills du/ni flyttar till något större. Bara behålla de 'viktigaste' och ge bort eller sälja resten.
Om det är så att han inte gillar blommor alls utan föredrar att ha skivsamlingar (eller vad det nu kan vara) i fönstren så kan det nog vara en god idé att försöka hitta en kompromiss. Ge inte upp dina blommor, de är uppenbarligen viktiga för dig, men ibland blir man tvungen att dra ner på omfånget.
Hoyorna tar ju både plats o ingen plats, eftersom de kan vara på väggar o annat, de behöver inte stå i fönstren.
Fokusera på lösningar, inte på hindren.
Sulawesii
Min särbo stödjer min hobby helt och hållet. Men, jag har funderat på om vi skulle flytta ihop.... om han då skulle tycka likadant.....
Om jag vänder på det, så att jag sätter mig in i hans situation, så är saken solklar: bort med hälften! Till och med jag tycker ju att det har gått lite överstyr med mitt samlande tongue.gif .
cinis74
Min sambo var inte så fötjust i mina blommer heller till en början men nu (fem år senare) handlar han själv hem blommor (läs orkideer) så att jag får slita mitt hår och fundera på om det går att ta upp fler fönster i lägenheten. biggrin.gif laugh.gif

Jag sa alltid att i paketet Cina ingår även alla blommor - take it or leave it. Och han tog det, turligt nog..... wub.gif
Sulawesii
tongue.gif Jag kommer aldrig tillåta att min karl köper hem några blommor. DÄR GÅR GRÄNSEN!!
nallebjornis
CITAT (Christoffer @ 12-05-2005, 09:13)
vad ska man göra... ska flytta in med killen men han är inte så förtjust i min blomsamling av alla dess slag...

Är det kanske för att han har en egen blomsamling, och att han tycker att det blir för mycket med även din? laugh.gif

inte troligt... helst skulle han inte vilja ha några blommor alls... han har inte ens fönsterbräddor *suck*
nallebjornis
CITAT (Airamya @ 12-05-2005, 09:31)
Vad har han emot blommorna? *förbryllad*
Om det är för att de inte får plats så får du kanske minska ner den tills du/ni flyttar till något större. Bara behålla de 'viktigaste' och ge bort eller sälja resten.
Om det är så att han inte gillar blommor alls utan föredrar att ha skivsamlingar (eller vad det nu kan vara) i fönstren så kan det nog vara en god idé att försöka hitta en kompromiss. Ge inte upp dina blommor, de är uppenbarligen viktiga för dig, men ibland blir man tvungen att dra ner på omfånget.
Hoyorna tar ju både plats o ingen plats, eftersom de kan vara på väggar o annat, de behöver inte stå i fönstren.
Fokusera på lösningar, inte på hindren.

mmm ja vet... men det är hoyorna jag vill ha kvar... är beredd att ge upp de andra men det är dom han inte vill ha... *suck*
pejori
har han inget som han tycker om och är glad för? wub.gif
vänd då på frågan och fråga honom vad han skulle tycka om du sa till honom att inte syssla med det mera. rolleyes.gif rolleyes.gif
fråga honom om HAN skulle ge upp sitt intresse bara för att du inte gillade det? smile.gif smile.gif
då tror jag han kanske inser att det inte är så viktigt om du har blommor eller inte unsure.gif
det finns viktigare saker att hänga upp sig på, inte sådana småaktigheter som dina blommor smile.gif smile.gif
stå på dej och håll fast vid ditt intresse och dina porsliner smile.gif smile.gif

SKULLE det inte lösa sig så får du naturligtvis skicka dom till mej laugh.gif laugh.gif biggrin.gif rolleyes.gif
Annie-72
Sulawesii... jag kan lova att kommer min gubbe hem med blommor (helst en vacker bukett blir jag såå lycklig och glad) laugh.gif
Pirum
Blommor, så länge det inte går till extreem överdrift (i en väldigt liten lägenhet exv), skulle jag bara vara glad åt om en flickvän härjade med.
En trevlig hobby som dessutom kompletterar mig, som i stort sett bara vill odla sånt som jag kan äta smile.gif

Jag menar, hade nån samlat på, tja, barbiedockor, trädgårdstomtar, eller något annat som bara står ivägen, det är ju en sak. Men blommor, det kan man väl inte reta sig på. Om det inte står en kaktus på nattduksbordet där det borde stå en väckarklocka laugh.gif
nallebjornis
CITAT (pejori @ 12-05-2005, 20:02)
har han inget som han tycker om och är glad för? wub.gif
vänd då på frågan och fråga honom vad han skulle tycka om du sa till honom att inte syssla med det mera. rolleyes.gif rolleyes.gif
fråga honom om HAN skulle ge upp sitt intresse bara för att du inte gillade det? smile.gif smile.gif
då tror jag han kanske inser att det inte är så viktigt om du har blommor eller inte unsure.gif
det finns viktigare saker att hänga upp sig på, inte sådana småaktigheter som dina blommor smile.gif smile.gif
stå på dej och håll fast vid ditt intresse och dina porsliner smile.gif smile.gif

SKULLE det inte lösa sig så får du naturligtvis skicka dom till mej laugh.gif laugh.gif biggrin.gif rolleyes.gif

hahahaha rolig du...
nallebjornis
CITAT (Pirum @ 12-05-2005, 21:59)
Blommor, så länge det inte går till extreem överdrift (i en väldigt liten lägenhet exv), skulle jag bara vara glad åt om en flickvän härjade med.
En trevlig hobby som dessutom kompletterar mig, som i stort sett bara vill odla sånt som jag kan äta smile.gif

Jag menar, hade nån samlat på, tja, barbiedockor, trädgårdstomtar, eller något annat som bara står ivägen, det är ju en sak. Men blommor, det kan man väl inte reta sig på. Om det inte står en kaktus på nattduksbordet där det borde stå en väckarklocka laugh.gif

vore ju kul ju.. att slå till den istället för klockan... *asg*
Hannele
vad ska man göra... ska flytta in med killen men han är inte så förtjust i min blomsamling
Gillar du alla hans prylar?? wub.gif
netaave
CITAT (Hannele @ 12-05-2005, 22:59)
vad ska man göra... ska flytta in med killen men han är inte så förtjust i min blomsamling

Men nu var det inte prylar det var tal om utan hennes blommor. Levande varelser med själ (iaf mina tongue.gif )
Tala om för honom att luften i huset blir bättre av växter, och att du får andnöd utan dom.... wacko.gif
Betty

Tala om för honom att blommorna ingår i "paketet". biggrin.gif
Jag tycker att han får lov att vänja sig med dina blommor! Dom är ju en del av dig ju! biggrin.gif

Det som gör dig glad och lycklig gör väl honom glad och lycklig... eller? unsure.gif
Sulawesii
CITAT (Annie-72 @ 12-05-2005, 21:30)
Sulawesii... jag kan lova att kommer min gubbe hem med blommor (helst en vacker bukett blir jag såå lycklig och glad) laugh.gif

Jaaa, ok. Jag kan gå med på en vacker bukett..... tongue.gif
nallebjornis

nääää inte mycket... asf*
nallebjornis
CITAT (netaave @ 12-05-2005, 23:11)

Men nu var det inte prylar det var tal om utan hennes blommor. Levande varelser med själ (iaf mina tongue.gif )
Tala om för honom att luften i huset blir bättre av växter, och att du får andnöd utan dom.... wacko.gif

jämförde men en av hans hobbisar... om han skulle kunna ge upp den för mig då sa han nej... då förklarade ja för honom... tror han förstod lite iallafall...
nallebjornis
CITAT (Betty @ 13-05-2005, 12:31)

Tala om för honom att blommorna ingår i "paketet". biggrin.gif
Jag tycker att han får lov att vänja sig med dina blommor! Dom är ju en del av dig ju! biggrin.gif

Det som gör dig glad och lycklig gör väl honom glad och lycklig... eller? unsure.gif

ja jag menar ju det... men vi får se hur det går... ska uppdatera om framtiden... *asg*
pejori
hoppas för din skull att han har förstått att blommorna är lika viktiga för dej, som hans intressen är för honom smile.gif smile.gif
Blomstertanten

Vill han ha dej får han väl ta blommorna på köpet ? ! ohmy.gif

Aldrig att jag skulle göra mej av med mina älsklingar för en karls skull ! sleep.gif
Ophelia
Hoppas du informerat honom för typ en vecka sedan att du måste få betänketid gällande vem du vill behålla...honom eller blommorna... och att du fortfarande funderar (och han svettas) rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon