Bettson
Har fortfarande inte fått något grepp om det här med pingst.

Ska eller har annandan bytts ut mot nationaldagen eller var det ett aprilskämt.

Varför i hela friden är alla almenackor i slå fall felskrivna.

Till och med skattemyndigheten har räknat med annandag pingst eftersom uppskovsdeklarationerna inte behöver vara inne förrän TISDAGEN den sjuttonde maj.

Min man frågade mig igår om han var ledig på mpndag eller inte.jag svarade att jag har ingen aning.

Lite efter är jag förmodligen men är det någon som vet säkert.
wub.gif
Rossi
Annandag Pingst är fr.o.m. i år inte längre någon röd dag. Istället är den 6 juni en röd dag.

Almanackor etc. trycktes innan beslutet fattades.
pisanggoreng
Regeringen!
telli
Jag har hört att vissa arb.platser har stängt annandag pingst, men att de jobbar på nationaldagen. Andra har ledigt båda dagarna.

Men jag tror att de allra flesta jobbar på annandagpingst och är lediga 6/6.

// a
Fialotta
Arbetsdag på måndag och röd dag den 6 juni i år...men om jag vore din gubbe så är det kanske bäst att han lyssnar med arbetsgivaren...kan vara så att vissa arbetsplatser stänger ändå...en del privata gör så i år för att det inte har kommit in i almenackan ännu smile.gif
Jasmin
CITAT (Bettson @ 12-05-2005, 08:23)
Har fortfarande inte fått något grepp om det här med pingst.

Ska eller har annandan bytts ut mot nationaldagen eller var det ett aprilskämt.

Varför i hela friden är alla almenackor i slå fall felskrivna.

Till och med skattemyndigheten har räknat med annandag pingst eftersom uppskovsdeklarationerna inte behöver vara inne förrän TISDAGEN den sjuttonde maj.

Min man frågade mig igår om han var ledig på mpndag eller inte.jag svarade att jag har ingen aning.

Lite efter är jag förmodligen men är det någon som vet säkert.
wub.gif

Det jag har fått veta ang pingsthelgen är följande;annandagen är borttagen till förmån för 6 juni. Anledningen till att alla almanackor "går fel" är att beslutet togs efter trycknig. Mvh/ Jasmin
Hannele
CITAT (telli @ 12-05-2005, 09:28)
Jag har hört att vissa arb.platser har stängt annandag pingst

Det är helt vanlig vardag.
Jag ringde ändå och kollade, för sonen har fått tid hos doktorn.
Keya
för oss som jobbar inom vården så betyder detta att vi förlorar storhelgstillägg som vi förut fått på annandag pingst men inte kommer att få på nationaldagen 6.6 Dåligt!
Anki på Öland
CITAT (Keya @ 12-05-2005, 21:45)
för oss som jobbar inom vården så betyder detta att vi förlorar storhelgstillägg som vi förut fått på annandag pingst men inte kommer att få på nationaldagen 6.6 Dåligt!

Varför skulle vi inte få det på nationaldagen???
Anki
gammelnalle
beror tydligen på VILKET fack man tillhör... avtalen skrev ju lite olika tider före/efter beslutet om allmän helgdag...

förvirringen är total..

själv skall jag jobba annandag pingst : röd dag = multum i kassan....

sleep.gif sleep.gif biggrin.gif
Lassila
CITAT (gammelnalle @ 12-05-2005, 23:55)

sleep.gif  -_-  :D

Ja vissa har ett bra kolektivavtal märker man, hotel & restaurang måste ha värdens sämsta ob. 16 kr mellan 20-01 och 32 kr mellan 01-06. sad.gif

Men så länge man trivs med sitt jobb så... sleep.gif
gammelnalle
CITAT (Lassila @ 13-05-2005, 08:51)
CITAT (gammelnalle @ 12-05-2005, 23:55)

sleep.gif  sleep.gif  biggrin.gif

Ja vissa har ett bra kolektivavtal märker man, hotel & restaurang måste ha värdens sämsta ob. 16 kr mellan 20-01 och 32 kr mellan 01-06. sad.gif

Men så länge man trivs med sitt jobb så... sleep.gif

om det kan vara till någon tröst så blev jag uppsagd för 2 veckor sedan (slutar efter semestern,,,) efter 22år på samma ställe.....

sad.gif unsure.gif
Bettson
Men Nalle Då!

Igen?

Lärde de sig inget förra gången. Tokskallarna. mad.gif sad.gif sad.gif mad.gif
Lassila
aj fan, 22 år och uppsagd måste kännas bittert wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon