pisanggoreng
Hej,

Med nya numret av Allt om Trädgård medföljer ett "förmånligt erbjudande" om att köpa boken "Allt om Trädgård: Planering, Växter, Skötsel" för 399:- (plus frakt 29:-, summa: 428:-). Ord. pris. 570:-

Adlibris har boken hundra kronor billigare, och tio kronor billigare frakt (summa: 318:-). Kolla här!

huh.gif
kristerh
Bokerbjudanden skall man vara försiktig med, hittar dem ofta billigare på nätet, Adlibris är väl en av de billigare nätaffärerna.
krister
fruberglund
Fick ett annat erbjudande där boken kostade 309 kr (Coop tror jag det var).

Jag brukar jämföra på ett par ställen innan jag köper nåt, speciellt böcker som det kan skilja mycket på priset mellan vanlig bokhandel och internetbokhandel.
Pirum
Apropos AoT, hur lång tid brukar det ta att få sin premie? Har nu fått mina tre "billignummer", för 49 eller vad det nu var, men ännu inte min sekatör sad.gif
Jejja
Jag har för mig att jag läste nåt på AoT:s forum om att de fått så många som nappat på erbjudandet så sekatörerna tagit slut, men att de beställt in nya så alla ska kunna få.
Annie-72
Var inte för ledsen Pirum. För två år sedan nappade jag på samma erbjudande. Prenumerationen har jag med glädje fortsatt men sekatören får sonen numer använda som snart fyller fyra för den var tämligen kass... sleep.gif
Pirum
Ja...det verkar ju vara olika märken varje gång. För några år sedan fick jag en Fiskars, den har varit helt ok. Trots att jag inte tycker om plast. Men lika bra som vår gamla Fiskars i metall är den ju såklart inte. Den här gången skulle jag få en Gardena tror jag. Får se vad de skickar.

Jag "behöver" ju inte fler sekatörer, men det kan vara bra att ha flera så man kan ge sig på flera träd samtidigt utan att behöva desinficera osv.
Hannele
Varning?!?
En liten överdrift? laugh.gif
Pirum
CITAT (Pirum @ 12-05-2005, 21:54)
Ja...det verkar ju vara olika märken varje gång. För några år sedan fick jag en Fiskars, den har varit helt ok. Trots att jag inte tycker om plast. Men lika bra som vår gamla Fiskars i metall är den ju såklart inte. Den här gången skulle jag få en Gardena tror jag. Får se vad de skickar.

Fick min sekatör idag, nån månad för sent, men hellre sent än aldrig smile.gif Mycket riktigt en Gardena...verkar hyfsat gedigen, men den Fiskars jag fick för något år sedan var både skarpare och med bättre finish. Gardenan är inte speciellt snygg...men den ska säkert komma till nytta smile.gif

Fick dessutom tre förpåsar. Kommer inte ihåg om de ingick i erbjudandet. Rosenskära 'Purity', Sommardahlia 'Unwin 's Dwarf', och en Blå-Salvia 'Blue Angel'. Alla från Lord Nelson. Dahlia och salvia hade jag väl gärna satt lite tidigare, inomhus, men nu blir det sådd i kruka i växthus och sen utplantering smile.gif

Jösses vilket väder...haglar nu igen, vet inte för vilken gång i ordningen idag. Tur man har fiberdukat över den potatis som har nosen ovanför marken.
Blomstertanten
CITAT (Annie-72 @ 12-05-2005, 21:26)
Var inte för ledsen Pirum. För två år sedan nappade jag på samma erbjudande. Prenumerationen har jag med glädje fortsatt men sekatören får sonen numer använda som snart fyller fyra för den var tämligen kass...  -_-

ohmy.gif Låter du verkligen en 4 åring leka med en sekatör ?????????
Hannele
CITAT (Annie-72 @ 12-05-2005, 21:26)
men sekatören får sonen numer använda som snart fyller fyra för den var tämligen kass...  -_-

CITAT (Blomstertanten @ 18-05-2005, 15:49)
ohmy.gif Låter du verkligen en 4 åring leka  med en sekatör ?????????

Våra 5-åringar fick riktiga små fogsvansar, vassa knivar lärde dom sej hanskas med i tidig ålder.
Men kassa dåliga verktyg ska man inte ge till barnen.
(Inga plastverktyg heller - utan riktiga. Och lära dem.)
Gossen Ruda
Mina brorsbarn fick fina knivar med sameslöjdade handtag. Rådet på vägen var: Se till att knivarna är vassa och skaffa ordentligt med plåster. Såren läker bättre när dom är gjorda av vassa verktyg och skadat finger skyr kniven. Alla fingrar finns fortfarande kvar. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon