Sulawesii
12-05-2005, 11:22
Varför växer inte mina Pelargonsticklingar?????
Har dem stående ca 1 m in i rummet (karantän), vattnar dem när jordytan börjat torka till. De är ca 2 månader gamla.
För mörkt kanske? Varför är de i karantän? Har de kanske ägnat sig åt att göra rötter, lyft ur krukan och kolla. Om det är fullt med rötter vill de ha ny jord och större krukor. Glöm inte att gödsel vattna, men vänta ca 4 veckor om du platerar om dem. Ställ ut dem på dagarna efter att du härdat av dem. Viktigt att de står i skugga dock tills de börjat växa.
Mvh
Fenja
Sulawesii
12-05-2005, 14:41
De står i karantän eftersom de är relativt nyinköpta, och jag är rädd att smitta mina andra växter, om de nu har något på sig.
Pelargoner kanske inte är så lättangripna av odjur?
Ska kolla rötterna, och är det inte det som är felet får jag väl ta och ställa dem lite ljusare. Vill ju gärna hinna njuta av dem lite i sommar!
Det är nog klokt att ha nya växter avskiljt! Jag tycker att pellisarna verkar rätt motståndkraftiga mot det mesta, jag har haft ett tripsangrepp för flera år sedan och i fjol fick EN av drygt 150 pellisiar gröna löss!

Den bodde ute på balkonen i en ampel. Trots att jag hade flera där ute så drabbades bara den *tack och lov*
Mvh
Fenja
Sulawesii
12-05-2005, 15:49
Då är det rätt bra odds på att slippa ohyra på dem, låter det som. Skönt! Är trött på såna där lättangripna saker....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.