Full version: Handlat igen!
djingis
Igår så var jag bara tvungen in i Växthuset i Kristianstad. Skulle bara ha en stor påse plantjord till mina engelska Pelargoner som ska skolas om.
Visst, innan jag visste ordet av så hamnade en blomma av okänd art för mig i vagnen. Sedan gick jag mot kassan, men en lite söt Hibiscusblomma ropade på mig och bad om att bli omhändertagen.
Jo, den fick komma med hem och placeras i samma rum som den rosa Hibiscusen som ropade på mig förra veckan tillsammans med Hortensian. wub.gif

Idag så när jag körde hem från jobbet så gick bilen nästan förbi Växthuset och jag gick in för att köpa en stril för 15:- (glömde den igår) och då jag gick tillbaka till de Pilesakerna och jag kom på att jag hade Rabattcheckar i väskan på 150:-. Ah, innan jag visste oredet av så bar jag omkring på en gigantisk pilespaljé och var helnöjd. För nu kan jag apa efter och göra egna. biggrin.gif
kristerh
Ja så är det wub.gif det borde sitta en varningsskylt utanför växthusen wink.gif
krister
Rossi
Ja, vad man kan lura sig själv. "Jag ska bara titta". Jo, jag tackar jag! laugh.gif

Det är som när man köper hem en massa kakor och godis och tänker att det kan vara bra att ha att bjuda på om man får oväntat besök. Fnys! Det tar ju slut innan helgen är kommen!
farbror B
din gottegris där rolleyes.gif
Rossi
CITAT (farbror B @ 12-05-2005, 13:39)
din gottegris där rolleyes.gif

Ja, man är inte mer än människa ..... biggrin.gif
djingis
Ja och det smakr lika gott om man är en drake.
Jag lovar!
djingis
Jag har gjort det igen!!!!!
Jag hade tänkt att fortsätta med mina rosor men regnet bara öste ner som det var kommit från hinkar.
Skulle ner till byn och handla mjölk men vi tar en tur och tittar i byns växthus.
Jodå, himmelska amplar av allehanda sorter.

Det blev 4 stycken.
Fast jag har en stor Volvo V70 så fick de knappasr plats. Endast 2 platsade i kofferten, 2 fick vara i baksätet.
Men vackert blev det på altanen.
Biggan_
Ja, och tänk vad det är dyrt att gå ut genom dörrarna på ett sånt ställe tongue.gif tongue.gif tongue.gif biggrin.gif
Ewa L
Jag har gjort samma iakttagelse.

Var och handlade kogödsel och bark på Granngården i förra veckan. De brukar enligt mig inte ha något bättre utbud på perenner så det var "ofarligt" att titta. Men, nej de lurade mig genom att ha några som fanns på min önskelista. Typ 8 st slank väl med.

När jag kom hem såg jag på märkningen att den vita Aubretian jag köpt var den vanliga violetta. Den hade stått fel.
Fick alltså åka tillbaka och byta den några dagar senare — och då köpte jag ytterligare några! unsure.gif wacko.gif

Det kan väl inte vara jag som har dålig karaktär?? blink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon