Charlotta
Förra sommaren tog jag över en kolonilott med en massa växter, bland annat sparris. Förra säsongen missade jag sparrisen, kom in för sent, men nu har de börjat komma! Hittar även små hårnålstunna sparrisar som väl förmodligen blivit självsådda. Frågan är nu - ska jag låta dessa vara kvar?

Det är inte så många, och det är ganska glest mellan de riktiga plantorna, så det borde finnas plats för ett par till. Blir dessa plantor från frön likvärdiga såna man köper, eller är det bara ogräs?

Charlotta
Marusjka
Hej!
Jag har inget svar men är lite avundsjuk. Sparris är ju så himla gott och vi ärvde en ogräsmattekolonilott. Fast så när vi grävt en bit så fick vi grannens också, och den är lite finare. Men sparrisarna lyser med sin frånvaro...smile.gif

Lycka till / Marusjka
Ingrid på Västkusten
De kommer att bli ganska så likv'ärdiga. Eftersom Dina sparrisar frösår sig så är den antagligen en Mary Washington elelr liknande då de moderna hybriderna inte har frön......så kör på!

Hälsar Ingrid
Charlotta
Tack!
Då låter jag de små tunnisarna vara kvar, och ser fram emot fler sparrisar om några år!

Charlotta
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon