Full version: Majs
Magdis
Nu har det tittat upp nåt i mina majskrukor! smile.gif Kan man ha majsen i krukor utomhus sen eller måste de stoppas ner i jorden? Om man kan ha den i krukor, hur stora måste de vara? Räcker det med den storleken som är till t.ex buskar när man köper dem? Jag har ju sått majsen inomhus nu, behöver den avhärdas precis som blommor innan man planterar ut dem?
solkatten
Enklast måste väl vara att stoppa ner de i jorden.
Krukorna bör nog vara på en 10 liter (som hinkar), majsplantor blir ju rätt stora.
Måste absolut avhärdas, allt måste det, annars bränner solen sönder bladen och vinden ger stryk också åt plantor.
Magdis
Jag är inte så sugen på att gräva upp gräsmattan, därmed att jag vill ha dem i krukor. Jag har en liten pallkrage men den kommer inte att räcka till för majsen. Men då kan jag skaffa jättestora krukor till dem. Jag bor i Piteå och jag tänkte att det kanske inte är tillräckligt varmt här och att jag kan flytta dem in i växthuset på nätterna om de står i krukor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon