Full version: förnya rabbattan
malmotodd
Förlåt mitt dåligt svenska kunskap.

Jag har en gammal rabatt. Jag tror det innehåll liten näring ock jag ska lägga till kogödsel. Rabatten är 1m x 6 m. Hur djupt skulle jag gräva? 25-30 cm räcker?. Det blir ca. 1.5-1.8 kvm jörd. Hur mycket kogödsel räcker? 10%? 20%? 50%?
kerstin z5-6
rensa rabatten från allt ogräs med grep

lägg på kogödsel i ett 10-20 cm tjockt lager över hela rabatten, och vänd ner det -med grep- inte spade
Lycka till smile.gif
malmotodd
10-20 cm! Kan man bara köpa gödsel på 50 L påsar? Eller finns et alternativ om man vill köpa massor av gödsel?
Åsa, mälardalen zon 2
Det går ju bra att använda brunnen hästgödsel också, har man ett ridstall i närheten där man bor kan man höra med dem ifall man kan komma och hämta gödsel ifall man behöver lite större mängder ibland är de bara glada att bli av med gödseln.

Men i en rabatt som är 1x6m så räcker det nog med säckar ofta kostar de inte så mycket 4-5säckar för 100kr.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon