Lisa
hej, jag har lite växter i krukor på balkongen från ifjol som inte verkar komma upp efter vintern.

min malört är dessutom nåt jag haft i flera år, och den brukar vara väldigt vissen på våren, och så brukar jag bara klippa ner den, klippa bort det vissna, så kommer den upp igen, högre än året innan.

vad jag har är jordgubbar, lavendel, malört, astilbe, förgätmigej och johannesört...

de ser inte ut som att de innerst inne är döda... utan när man tar bort gammalt och visset så ser det ut som att det finns nåt levade där... men det kommer inget grönt ur det...

de som kommit upp eller som bladar sig är krusbär, alunrot och gräslök

finns det nåt jag kan göra? plantera om? gödsla?

/lisa
Fenja
Vänta du ett tag till och se om det inte tar sig, har de stått skuggigt nere på balkonggolvet kan de vara lite senare i starten. Har du väl tilltagna krukor till växterna kanske du inte behöver plantera om det som visar liv, men de blir säkert glada för lite gösel och kanske att du toppdressar krukorna med kompost eller ny jord.
Mvh
Fenja
Lisa
ok, tack, det ska jag... ska också ställa fram några som står i skugga...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon