Full version: Plantbrätt
Gurkburk
Jag är nybliven trädgårdsägare och har hittills fått nöja mig med balkongodlning. Under våren har jag frösått och odlat under lysrör i garaget och det har fungerat jättebra. Nu har jag förstått att plantbrätt spar plats och gör det enkelt vid omplantering men var kan jag få tag på sådana till en vettig peng? Jag skickar gärna efter via webben eller postorder.

Över huvud taget är jag tacksam för tips på bra firmor där man kan beställa frö, plantor eller tillbehör via webb/postorder.
Fenja
Om du tittar under rubriken trädgårdsajter på Odlas första sida så kan du klicka dig fram i menyn till vänster, till exempel Fröfirmor.
Undrar om inte Willab har plantbrätt förresten, du kan ju kolla.
Mvh
Fenja
Gurkburk
Tack för snabbt svar!

Jag har letat igenom dessa en gång men gör ett försök igen.

Ska kolla Willab - jag är tacksam för alla tips om onlineförsäljningsföretag i trädgårdsbranschen. När man bor lite avigt till så får man förlita sig på sådana!
jazza
Hej

Jag köpte mina brätten här!

http://www.althea.se/produkter/produkter.html?

Jazza
onlyirishbiddy
Hej!

Jag köpte brätten (Quickpot QPD 24 och 60) med brickor och från Lindbloms frö: Lindbloms frö

Jag fick tips från forumet, beställde med ett mail och paketet kom hem på 4 dagar. Stabila grejer - verkar vara bra kvalitet.
TeliaNet
man behöver inte köpa, bara gå till närmsta kyrkogård och fråga och du får de som blir över.
Fenja
Jag vet inte om du kanske sökt på ett annat ställe, men här är firmor som säljer online, inte alla, men det är bara att läsa i informationen, hämtade på Odlas första sida:
Fröfirmor
Handelsträdgårdar
Gardencenters
Plantskolor
Kryddor och örter
I den gröna listen till höger på länkarna kan du välja om du vill titta på ett annat område. Hoppas att du hittar något du kan beställa ifrån.
Mvh
Fenja
Lady Hamilton
FENJA!
wub.gif Du är en HELT underbar person.................
Hur orkar du? Vi är många som har mycket hjälp av dig smile.gif
Alla tips och alla länkar du hittar....................
även om man själv inte ställt frågan så "knycker" man dina underbara tips o råd.
wub.gif wub.gif wub.gif Jag är så glad att DU finns

P.S. Jag ÄLSKADE din förra signatur bild...... men den nya är inte heller så tokig rolleyes.gif
onlyirishbiddy
CITAT (TeliaNet @ 13-05-2005, 14:22)
man behöver inte köpa, bara gå till närmsta kyrkogård och fråga och du får de som blir över.

Hej Clas!

Här kommer några få frågor.....det verkar intressant...

Jag har ingen aning om hur sånna ser ut som de använder på kyrkogårderna - har du en bild?
Får man med brickorna som ska vara under brättena oxå?
Hur stora är "hålen" - det kanske finns med olika storlekar?
Är de stabila - eller mer "slit och släng"...?

blink.gif rolleyes.gif
Gurkburk
Tack för alla tips, nu ska jag beställa!
Fenja
CITAT (Hamilton @ 13-05-2005, 17:08)
FENJA!
wub.gif Du är en HELT underbar person.................
Hur orkar du? Vi är många som har mycket hjälp av dig smile.gif
Alla tips och alla länkar du hittar....................
även om man själv inte ställt frågan så "knycker" man dina underbara tips o råd.
wub.gif wub.gif wub.gif Jag är så glad att DU finns

P.S. Jag ÄLSKADE din förra signatur bild...... men den nya är inte heller så tokig rolleyes.gif

Tack!! wub.gif Det var väldigt roligt att höra. Jag kommer att sova som en drottning i natt och bara drömma snälla drömmar! wub.gif
Mvh
Fenja
TeliaNet
CITAT (onlyirishbiddy @ 13-05-2005, 17:18)
CITAT (TeliaNet @ 13-05-2005, 14:22)

Hej Clas!

Här kommer några få frågor.....det verkar intressant...

Jag har ingen aning om hur sånna ser ut som de använder på kyrkogårderna - har du en bild?
Får man med brickorna som ska vara under brättena oxå?
Hur stora är "hålen" - det kanske finns med olika storlekar?
Är de stabila - eller mer "slit och släng"...?

blink.gif rolleyes.gif

det brikar vara 24 st hål i brättena.
hålen är ofta ca 5X5 cm, men fiunns i lite olika storlekar.
vissa brätten är stabilare än andra.
de står på odlingsbord i växthusen, alltså ingen finns bricka under.
jag odlar allt för utplantering i dessa, de är jätte bra.
men bäst är de lösa svart fyrkanterna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon