Eva i Norrköping
Jag åkte dit direkt, och har beställt varjehanda från Odla i det erbjudande som kom idag på mailen. När man beställde för över 200:- fick man en daglilja "Pink damask", och den är verkligen pink - illskär! Har någon erfarenhet av denna? Vilka växter kan den gå ihop med? Tänker mig att det kan vara risk för att det "skär sig" med så skär färg.... Jag har mest växter som blommar i lite mildare färgskalor... Tacksam för tips!
Helen i Skåne
Usch jag gick också på det där!!! Fasar redan för vad det kommer att kosta... sad.gif Man kan ju inte begränsa sig liksom... Tänkte sätta det mesta i krukor att ha på altanen, några lökar åker ner på strategiska platser som man passerar när man går i trädgården. Pink är väl kul, man kan ju mjuka upp det med nåt grönt eller vitt? Jag har också köpt flera färger, jag som ALLTID håller mig till en nåt sånär enhetlig färgskala. laugh.gif
Trädgårdsmannen
En fundering - är alla priserna per st eller hur skall man tolka det?
Eva i Skåne
Angående priserna så är det säkert styckepriser, annars står det i texten om det är flera.

Jag lyckades behärska mig denna gången, men jag har massor att vänta från de två tidigare erbjudandena, lökar och knölar och allt vad det är. Det blir inte heller billigt unsure.gif Det ena paketet skulle nog börja skickas ut denna veckan, tror jag. Det är farligt att alls öppna sådana erbjudanden för vips har man beställt och nu kommer jag inte ihåg hälften wub.gif Det blir spännande biggrin.gif
Fialotta
Eva...då är vi två som väntar, jag har oxå beställt en massa
på erbjudandet förra gången, började nästan tro att inte min beställning
va rätt...men då kommer det så småningom...ska bli så spännande rolleyes.gif
Älskar paket i alla former wub.gif
Britt-Marie i Bohuslän
Jag åkte dit direkt också, blir dyrt - men kul det här :-)
Lotta i Gbg
Det finns lite skrivet om Pink Damask på AoT:s Dagliljelista. Klicka på trädgårdslistor i menyn till vänster och därefter vidare.Allt om Trädgård
Almdalen
Tur att man är ståndaktig ibland, men när jag läser att ni är många som liksom jag faller för frestelserna när det kommer erbjudande känns det lockande igen. Denna gång kunde jag dock behärska mig.
Just nu håller jag på att sköta Fucsior och pelargoner som jag köpt från Rockdala. Det är första gången jag köpt pelargoner så det är extra spännande, de var "hutlöst" dyra men blir de bara fina kan det vara värt priset.
wub.gif
Ingegerd
Eva i Norrköping
Tack för tipset, Lotta G! Den ska väl inte bli några svårigheter, men det är fortfarande en svår färg....? rolleyes.gif
Lotta i Gbg
Jag tycker inte alls att färgen är svår. Har faktiskt inte reflekterat över det tidigare. (Har inte sett bilden från Odla, men illskär är den inte) Den passar ihop med de flesta andra. Vill man hålla sig till en färg skala, och inte som jag blanda allt, så ramlar den lätt in i allt från blått till rött och kryddar man på med det vita så finns det hur mycket som helst att välja på. Dagliljor, består ju till stor del av ett vackert grönt bladverk och blommorna lyser upp lagom i grönskan. Jag tror inte du kommer att få några som helst problem att hitta en bra plats.
Eva i Norrköping
Det låter bra! Bilden kan ju vara missvisande...eller min föreställning om den.. tongue.gif Ser fram mot att få växterna hur som helst!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon