Full version: Läst Cityodling?
Jill-Ulrika
Hej!
Har flera gånger blivit tipsad om boken cityodling, så häromdagen var jag inne på Wettergrens för att köpa den. Till min studentplånboks stora fasa kostade boken över 300 spänn!?!

Självklart kan jag låna boken på bibban men när det gäller trädgårdsböcker så vill åtminsone jag äga, för att kunna ta fram vid brist på inspiration och för andra växttips.wub.gif

Nu undrar jag är boken värd sitt pris? Och finns boken att köpa till ett lägre pris någon annanstans? (Har ännu inte kollat bokfynd.nu.)

Ni som läst Cityodling, vad tycker ni om den?
Brask
Har inte läst boken men den finns att köpa på www.adlibris.se för 199 kr i alla fall smile.gif
Betty
Cityodling på bokfynd.nu
Cityodling på Pricerunner.com

Jag har boken och har läst den. Jag tycker att den är värd pengarna.
smile.gif
Thea
Har lånat den från biblo och funderar på att köpa den, faktiskt, för man hittar lite nya tips och idéer varje gång man kikar i den. Mycket bra grejer när man "bara" har balkong att tillgå. Men beställ från internet för 17, det är ju svindyrt i vanliga handeln! smile.gif
grodchen
Om du bara är ute efter inspirationen, låna den!

Själv brukar jag låna en bok då och då och läsa/bläddra igenom. Hittar man någon som man inte kan vara utan så går det ju alltid att köpa den senare. Eller låna igen.

En av de senaste jag läste hette "Glädjehuset". Fick mig att dregla efter ett växthus.. och en del av det har man nytta av vid balkongodling.

Om man läser många böcker om odling tror jag att inspirationen lite bygger in sig i hjärnan för att sen ploppa fram när man behöver den.
Jill-Ulrika
Ska nog köpa den iallafall och det blir på nätet såklart. Men det blir först när jag fått in lite mer kosing, får väl jobba på lite i sommar (med annat än balkongen då vill säga rolleyes.gif )

Egentligen är det lätt vansinnigt att handla böcker i bokhandeln i dagens läge. Allt blir så himla mycket dyrare då. Men det är ändå något visst med att se och ta i den bok man vill köpa.
Betty
CITAT (Jill-Ulrika @ 15-05-2005, 21:38)
Egentligen är det lätt vansinnigt att handla böcker i bokhandeln i dagens läge. Allt blir så himla mycket dyrare då. Men det är ändå något visst med att se och ta i den bok man vill köpa.

Jag kollar och bläddrar igenom böcker jag vill ha i bokhandlarna i stan - men sedan beställer jag dem på nätet. smile.gif
KURT
Cityodling kommer förmodligen på rean om 2 år, Lena Israelssons övriga böcker har varit på rean. Jag har också sett den på antikvariat för ca 150 kr (men jag kan inte hitta den på något nätantikvariat nu).
Jill-Ulrika
CITAT (Thea @ 13-05-2005, 22:32)
Har lånat den från biblo och funderar på att köpa den, faktiskt, för man hittar lite nya tips och idéer varje gång man kikar i den. Mycket bra grejer när man "bara" har balkong att tillgå.

Nu har jag gjort som du och lånat och läst Cityodling. Måste säga att av alla balkong- och terassböcker (inte så många än omkring 4 st) som jag läst hittills, har den här varit den bästa. Gillar de frodiga bilderna och de många idéerna.

Däremot tror jag nog boken kan bli omodern om ett tag med tanke på en del färgval och teman fast å andra sidan finns det ju klassiker som aldrig går ur tiden och dessa finns ju också med.

Kan för dem som ännu inte läst Cityodling, varmt rekommendera den. Inspirationsfaktor=maximal biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon