Full version: växthus av plast
Irene_L
Idag var jag till Rusta och köpte ett litet växthus av plast. Det är 2 m brett och 2,5 m långt. Det finns tre hyllor på varje sida. Det kostade bara 995 kr.
Förra veckan kostade samma växthus 1495kr men dom tog slut innan jag hann köpa. Ibland har man verkligen tur. tongue.gif
Jag ska ha mina småplantor i växthuset. Min man tycker att det är liiite trångt inne i huset.
mvh
Irene
Heleri
Vad roligt för dig (och din man kanske som slipper slåss med plantorna inne)! Själv har jag monterat en automatisk öppnare i mitt växthus med mången svordom hoppandes ur min mun! Växthuset stod redan på plats i trädgården när vi köpte huset. Det är nog ungefär lika stort som ditt (någon halvmeter längre kanske) fast i glas.
Hoppas vi båda får stor glädje av våra växthus i sommar! laugh.gif

/Helena
flower
CITAT (Irene_L @ 13-05-2005, 18:42)
Idag var jag till Rusta och köpte ett litet växthus av plast. Det är 2 m brett och 2,5 m långt. Det finns tre hyllor på varje sida. Det kostade bara 995 kr.
Förra veckan kostade samma växthus 1495kr men dom tog slut innan jag hann köpa. Ibland har man verkligen tur. tongue.gif
Jag ska ha mina småplantor i växthuset. Min man tycker att det är liiite trångt inne i huset.
mvh
Irene

[QUOTE]
precis ett sånt köpte jag oxå förra året..
Jeanette/västra götaland
Jag var och handlade ett liknande på ÖB i fredags, har börjat montera det idag och det är inte lätt. Massor av delar och en jättedålig beskrivning. Men det blir nog bra när jag klurat ut hur det skall vara.

Det måste gå annars kväver växterna oss. tongue.gif Tänk att kunna slippa bära ut pelargonerna varje morgon. biggrin.gif

Har du lyckats få ihop det än Irene?`

//Jeanette
Irene_L
Jag och min man satte ihop det direkt. Jag tycker det var en jättebra beskrivning, många delar men alla delarna var uppmärkta med bokstäver. Jag la ut det på gräsmattan och följde beskrivningen. Det som var svårast var att få upp takstommen. Den ville gärna ramla isär men det gick till slut smile.gif
Ta det bara lugnt så går det nog bra rolleyes.gif
mvh
Irene
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon