haltalotta
Hejsan
Bra tips på hur jag ska kunna få bort sköldlössen från mitt persikoträd i växthuset-Har prövat på olika bekämpningsmedel men utan att lyckas.Borstat bort men de kommer tillbaka.mvh haltalotta
Åsa, mälardalen zon 2
Har du testat provadoprodukterna som tas upp av växten och gör växten giftig för sköldlössen?
kristerh
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,14-05-2005, 09:16)
Har du testat provadoprodukterna som tas upp av växten och gör växten giftig för sköldlössen?

Ja det är nog det enda som hjälper wink.gif pinnarna är utmärkta.
krister
haltalotta
Tack för svaren men känner jag har prövat allt,ska ringa på mån till Econova o höra vad de kan rek..Tack,,mvh as
Ingrid på Västkusten
Prova även att kombinera provadopinarna med provadosprayen. Sköldlöss är någe av det värsta jag vet att bli av med - vi fick det på citrusarna igen i våras och de är nu på förgiftning och så småningom avgiftning igen :-)
Ophelia
Jag har bekämpat sköldlössen på en lagerbuske med hjälp av provadostickor samt regelbunden tvättning av bladen med biologiskt medel (som såpa) och sköljning. Det tog tid men inte sett en lus sedan dess!! smile.gif
trasan
Såpa/diskmedel & sprit! Tvättning blad för blad. Fungerade i alla fall påp min citron.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon