*solis*
Inatt drömde jag om hemska S T O R A järn robot hästar som var på väg att överta jorden under rymdvarelsernas makt ohmy.gif
Jag såg dom komma emot mig och andra men vi hann precis gömma oss i en källare och vi var livrädda!

Synd är att jag inte kommer ihåg mera av den drömmen.

Ni är mycket välkomna med era tolkningar och berätta gärna era drömmar wub.gif
Sylvia
Kanske känner du dig liiite ensam och rödd nu när mamma är borta??
*solis*
CITAT (Sylvia @ 14-05-2005, 15:47)
Kanske känner du dig liiite ensam och rödd nu när mamma är borta??

Inte känner jag mig ensam och rädd åtminstone inte med mitt medvetna jag smile.gif

Ingen annan som vill berätta om en dröm!?
amaira
Jodå, jag berättar gärna! Tycker sånt är kul. Men jag har ingen "forum-tid" just nu.
Vet inte om du hann läsa om min dröm, i skuggtråden?

KRAM wub.gif
zaaritha
Jag dränkte min man, natten till i dag!!
Drömde att han, jag o en vacker ung tjej låg i en stor säng, jag vaknade
av att de hånglade..............
Först örfilade jag upp båda, se´n begärde jag skilsmässa!!!!
Därefter rullade jag in dem i nå´n sorts stora blad o slängde ut i en sjö.......
Drömmar är verkligen intressanta o underliga o man undrar ju vad de betyder?! huh.gif
mamamaggan
Svårt att veta vad drömmar betyder. Men de kan ge en både glädje och sorg. Jag brukar drömma om mina numera bortgångna föräldrar.

Jag " vet " i drömmen att de inte finns mer och att jag bara drömmer om dem. I början var det sorgligt för jag saknade dem så och det var det som kom upp i drömmen.

Vartefter tiden gick så förändrades drömmen så till vida att mina föräldrar uppträdde som de gjorde när de var yngre och friska. Vi umgicks och hade roligt tillsammans och även om jag då också " visste" att de inte fanns mer så blev jag glad åt att umgås med dem " som vanligt".

Så långt som till att dränka min man tror jag aldrig att jag gått, ens i drömmen.Men jag skulle nog också blivit f-bannad om han uppträdde som din man zaaritha. Undrar vad de stora bladen skulle betyda?
Rossi
Jag kommer ofta ihåg mina drömmar och jag hade den här häromnatten:

Jag drömde att jag väntade "sjulingar" och jag tänkte döpa dem efter de sju dvärgarna. Min barnmorska sa att jag skulle få en jätteduktig förlossningsläkare som hette Rene Barbier .... (Rene Barbier är en vinsort för er som inte vet.)

Vi hade varit på vinprovning kvällen innan så det förklarade väl en del men som man kan få till det.

Jag pratar rätt ofta i sömnen också, enligt min man. Eller ligger och gnyr eller skrattar.
zaaritha
Drömforskare anser ju att alla drömmar betyder något, har ett budskap!
Intressant! Jag har försökt lära mej av en bekant--men får inte nå´n
ordning på det!
Fel uttryckt, jag är--helt enkelt inte lärbar på detta område..........
mamamaggan
CITAT (Rossi @ 14-05-2005, 22:02)
Jag kommer ofta ihåg mina drömmar och jag hade den här häromnatten:

Jag drömde att jag väntade "sjulingar" och jag tänkte döpa dem efter de sju dvärgarna. Min barnmorska sa att jag skulle få en jätteduktig förlossningsläkare som hette Rene Barbier .... (Rene Barbier är en vinsort för er som inte vet.)

Vi hade varit på vinprovning kvällen innan så det förklarade väl en del men som man kan få till det.

Jag pratar rätt ofta i sömnen också, enligt min man. Eller ligger och gnyr eller skrattar.

Provade du sju sorters vin rolleyes.gif ?
Rossi
CITAT (mamamaggan @ 14-05-2005, 22:05)
[Provade du sju sorters vin rolleyes.gif ?

Ha, ha! Nej, det brukar bara vara 5 eller 6 sorter som vi testar på vinprovningarna.
*Felix matte*
Jag kommer ofta ihåg vad jag drömt men dem jag drömmer om och om igen är "sanndrömmar".
T.ex så har jag haft återkommande om bebisar och då har jag berättat det för hela familjen och varje gång (4ggr) har det "slagit in"...
ett barnbarn har varit på väg wub.gif mina drömmar har kommit innan de blivande föräldrarna själv har vetat om.

Men jag har också haft sanndrömmar som inte var lika trevliga... att i åratal drömma om olycka är jobbigt och att det sedan sker är ännu jobbigare... men som tur var så klarade sig bägge från bestående men.
mamamaggan
Usch vad obehagligt att drömma otäcka " sanndrömmar".

Skulle inte vilja ha det så för jag antar att man inte kan välja om man bara " vill" ha de trevliga.

Kommer ihåg att jag för många år sedan drömde en om tipsrad som jag vann mycket pengar på. Kom ihåg raden när jag vaknade och lämnade in en tipskupong med just den raden. Men inte sjutton vann jag! Så någon sanndrömmare verkar jag inte vara unsure.gif .
zaaritha
Jag drömmer "sanndrömmar". När jag var 18,drömde jag att jag var i ett bårhus o såg ett övertäckt lik...
Nå´n lyfte på täckelset o där låg min morbror.
Dagen efter, ringde far till mitt jobb o talade om att min morbror dött......
Har också återkommande drömmar om platser o händelser.
Ska vara viktigta drömmar enligt min drömtydande bekant.......
*Felix matte*
CITAT (mamamaggan @ 14-05-2005, 23:09)
Usch vad obehagligt att drömma otäcka " sanndrömmar".

Skulle inte vilja ha det så för jag antar att man inte kan välja om man bara " vill" ha de trevliga.

Kommer ihåg att jag för många år sedan drömde en om tipsrad som jag vann mycket pengar på. Kom ihåg raden när jag vaknade och lämnade in en tipskupong med just den raden. Men inte sjutton vann jag! Så någon sanndrömmare verkar jag inte vara unsure.gif .

Den allra otäckaste var när jag om och om igen drömde om liten dotter som hamnade i fara och höll på att drunkna...hon hade i drömmarna en liten syster som då inte fanns.

När väl olyckan hände så hade hon en lillasyster...som också var med om dramatiken... Jag kommer aldrig att helt kunna koppla bort den upplevelsen och som tur var för att någon skulle tro att jag "sanndrömde" så visste nästan hela släkten om denna.
*solis*
CITAT (zaaritha @ 14-05-2005, 19:42)
Jag dränkte min man, natten till i dag!!
Drömde att han, jag o en vacker ung tjej låg i en stor säng, jag vaknade
av att de hånglade..............
Först örfilade jag upp båda, se´n begärde jag skilsmässa!!!!
Därefter rullade jag in dem i nå´n sorts stora blad o slängde ut i en sjö.......
Drömmar är verkligen intressanta o underliga o man undrar ju vad de betyder?! huh.gif

Du behöver nog ha bättre kontakt med din inre man och lita på honom mera smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon