Full version: Bortnejlika
Nanna
Har sått lite borstnejlika.. Och nu undrar jag om de ska sitta flera små plantor i hop eller om de ska sitta en och en?
Känns som de ska sitta flera, men är så osäker.
kerstin z5-6
De ska sitta en och en biggrin.gif
Nanna
Okej... Tack smile.gif
Fröis
Borstnejlikor förökar sig år efter år, de är väldigt fina och är en bra snittblomma som håller sig ganska länge i vas inne. Men vad jag minns så kommer de inte upp förrän året efter sådd. Det är lite tråkigt.. jag har inte det tålamodet sad.gif
zaaritha
Ja, visst är det trist!
Men; det lär ska finnas ettåriga nu.....
Impecta, tror jag...............
kerstin z5-6
ni menar blommar ? året efter sådd ?? det finns många perenna sorter med
zaaritha
Jag menar att fröså borstnejlika o de blommar samma år!
De brukar ju vara tvååriga............
kerstin z5-6
"Men vad jag minns så kommer de inte upp förrän året efter sådd". Det är lite tråkigt.. jag har inte det tålamodet -skrev fröis smile.gif .....
zaaritha
Som sagt;fast jag kanske uttryckt mej oklart:Det ska finnas borstnejlikor som blommar i juli, om man sår dem i maj!
Pixi
Jag sådde ettåriga borstnejlikor förra året, mycket små och klena blev dom. Inte alls om vanliga. Fast dom ettåriga har nog fröat av sig , för nu kommer det upp såna lite överallt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon