*solis*
Att få vakna med ett stort leende på läpparna och mötas av glada vovvar;det är verkligen sann lycka wub.gif wub.gif wub.gif
Att få gå ut på promenad med vovvarna flera ggr.om dagen gör min dag ännu ljuvligare smile.gif

På tomten brevid blommar en körsbärs träd och är alldeles översållad med de vackra vita blommorna wub.gif

Lönnen utanför fönstret har fått större och större blad och även den blommar och är flitigt besökt av humlor och andra flygande fän smile.gif

Att få gå på promenad med min vuxna son och vovvarna och prata om allt möjligt gör min dag ännu underbarare wub.gif wub.gif wub.gif

Solen har varit framme hela tiden wub.gif wub.gif wub.gif
Reserv
CITAT (solis @ 14-05-2005, 17:55)
Att få vakna med ett stort leende på läpparna och mötas av glada vovvar;det är verkligen sann lycka wub.gif wub.gif wub.gif
Att få gå ut på promenad med vovvarna flera ggr.om dagen gör min dag ännu ljuvligare smile.gif

På tomten brevid blommar en körsbärs träd och är alldeles översållad med de vackra vita blommorna wub.gif

Lönnen utanför fönstret har fått större och större blad och även den blommar och är flitigt besökt av humlor och andra flygande fän smile.gif

Att få gå på promenad med min vuxna son och vovvarna och prata om allt möjligt gör min dag ännu underbarare wub.gif wub.gif wub.gif

Solen har varit framme hela tiden wub.gif wub.gif wub.gif

Hmm, låter inte det lite väl motsägelsefullt? wink.gif I ena tråden så har du haft fruktansvärda mardrömmar om några stålrobot hästar som jagat dig och du var jätterädd, och i nästa tråd som du startar senare på dan/tidiga kvällen så startade din dag "helt underbart" huh.gif Eller du kanske sov lite middag och vaknade på bättre humör? rolleyes.gif
amaira
Härligt Solis! Det har verkligen varit en UNDERBAR vårdag!!!
Har också haft en härlig prat-promenad med vuxen son wub.gif wub.gif
zaaritha
Synd att det har blåst så förbaskat!! mad.gif
mamamaggan
En helt underbar smile.gif wub.gif dag här också.

Har njutit i fulla drag med lagom sol och lagom molnighet och lagom äkta man.
renate
Underbar majdag här med,hundpromenad och trädgårdsarbete.En eftermiddagsskur och en underbar kväll.
ninnisky
Helt ljuvligt här i Götet wub.gif wub.gif
Solen sken nästan hela tiden, det var varmt och skönt och ingen blåst!
Klippte gräset för första gången - men så var det också långt! Klippte också kanter med en nyinköpt "kantklippare". Känner mig riktigt nöjd rolleyes.gif rolleyes.gif
Åsa - Alingsås
Jag har hunnit klippa gräset två gånger redan, hur ska detta sluta. Men vilken dag! biggrin.gif Potatisen har kommit upp, morötterna, salladen, rädisorna, ringblommorna, nu väntar vi bara på dillen och ärtorna! Och blomkålen och broccolin har satts ut på avhärdning (jag orkade inte ha det stående inne längre... hoppas den klarar sig under duken...), nya fina pumpa- och gurkplantor har blivit omplanterade, krassen har åkt ut under fiberduk, buskar har blivit trimmade och ansiktet har blivit solbränt; barnen är hos mormor! laugh.gif tongue.gif laugh.gif
Grannarna sneglar och jag kan nästan höra dem tänka "Stackars människa, har hon inget bättre att göra en lördagkväll?" men, jag var ju alldeles lycklig. Spade i hand och jord under naglarna, mp3-spelare med bra musik och jag gick omkring och sjöng för mig själv, helt ostört. Bättre än så blir det inte! smile.gif
*Felix matte*
Härligt att ni haft så fint vårdväder wub.gif

Här har blåst "småspik"... mulet +4, några flingor har dalat ner från himlen...och hunden är på "släktbesök" sen i måndags.

Men.... alldeles nyss kom solen fram. biggrin.gif wub.gif

jag visste väl det... efter snö kommer SOL. tongue.gif biggrin.gif
zaaritha
Kanske har frågat förut (mitt minne är bra, men kort) var du bor?
*Felix matte*
CITAT (zaaritha @ 14-05-2005, 21:49)
Kanske har frågat förut (mitt minne är bra, men kort) var du bor?

I Kiruna biggrin.gif

I Dagens Bild kan du se nytaget kort...visar hur det ser ut hos mig idag.
zaaritha
Jaha-du, då förstår jag snön o dylikt............ smile.gif
*Felix matte*
CITAT (zaaritha @ 14-05-2005, 22:00)
Jaha-du, då förstår jag snön o dylikt............ smile.gif

Fast i år så är det ovanligt sent med allt... så här mycket snö brukar vi inte ha i mitten av Maj. sad.gif
ninnisky
I går när jag såg din bild, Felix matte, kändes det verkligen att Sverige är långt. Vi njöt även då av ett underbart försommarväder, tvätt hängde på tork, gräset var långt, syrenerna visar sina blomklasar och påskliljorna har blommat över.... och så har ni snö kvar wub.gif wub.gif och ni njöt av er grillfest!
Tänk, vilket underbart land vi lever i wub.gif biggrin.gif wub.gif
*solis*
CITAT (Reserv @ 14-05-2005, 18:47)
CITAT (solis @ 14-05-2005, 17:55)
Att få vakna med ett stort leende på läpparna och mötas av glada vovvar;det är verkligen sann lycka wub.gif  :wub:  :wub:

Att få gå på promenad med min vuxna son och vovvarna och prata om allt möjligt gör min dag ännu underbarare wub.gif  :wub:  :wub:

Solen har varit framme hela tiden wub.gif  :wub:  :wub:

Hmm, låter inte det lite väl motsägelsefullt? wink.gif I ena tråden så har du haft fruktansvärda mardrömmar om några stålrobot hästar som jagat dig och du var jätterädd, och i nästa tråd som du startar senare på dan/tidiga kvällen så startade din dag "helt underbart" huh.gif Eller du kanske sov lite middag och vaknade på bättre humör? rolleyes.gif

Jag börjar lära känna dig Reserv:jag visste att just du skulle skriva om min mardröm smile.gif

Mardrömen hade jo jag på natten och på morgonen då jag vaknade var de(stålrobotarna alltså) inte just i mitt sovrum så klart är att jag kunde le smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon