Full version: Tyck lite synd om mig
Beatrice
Idag bar jag ut alla mina sdder p balkongen s de skulle f knna vinden i bladen. De sg ut att trivas och nu p eftermiddagen var det dags att f g in i vrmen igen. Jag tog den frsta ldan och brjade g mot drren, d ser jag i gonvrn hur HELA hyllan ramlar framt. ALLA mina blommor (-ldan i handen och de som stod under hyllan p balkonggolvet) kom farandes kraschlandade. Jag har nu frskt att plantera om det som gick, inte var det allt direkt.

Hur fasiken skall jag veta vad som r vad nu? Fr ngra veckor sedan kom Herman (2 r) stolt upp frn kllaren med ALLA mina markeringslappar och gav dem till mig, (d r det svrt att le och tycka att sonen varit duktig) d hade jag turen att jag visste var vad stod ngonstans p ett ungefr men nu var det ju strt omjligt att skilja p lila penser och svarta, gul svartga frn vit osv. Hur skall jag nu lyckas med min svart/vita rabatt? Hur skall jag f till min rosa del av rabatten och den bl/lila? Det kommer bli ett evinnerligt frgkaos. Jag vet inte just nu ens vad vissa blommor r fr ngot.

BU HU BU HU BU HU, jag skall nog hlla mig till att kpa frdiga blommor. Ledsen som sjutton just nu, har ju vrdat plantorna i ver 2 mnader och s gr det s hr nu.

Snlla hll ngra tummar fr mina plantor.
pejori
hjlp s trkigt!!!! sad.gif sad.gif
hade jag varit som dej, hade jag satt alltihop i en egen "blandrabatt" och ltit det komma som det vill.
sedan hade jag stt nytt smile.gif smile.gif
till hsten kan du samla frn till nsta r, nr du vet vad som r vad. wub.gif
frstr att du r ledsen, men hoppas att det gr ver och du tar nya tag wub.gif
Magdis
Jag tycker jttesynd om dig! Jag skulle ha blivit vansinnig. Hoppas det ordnar sig och blir fina rabatter nd.
Reserv
Jag hller bda tummarna fr dig, vilket elnde sad.gif har sjlv vart med om det, fast d var det en jttehundsvans som sopade helt rent p hyllorna. Nu str det hgre upp, s r det nn som r skyldig till katastrof s r det katterna i s fall tongue.gif Lycka till med dina smttingar. wub.gif
Ina
Stackare! Hoppas att du fr ordning p alla blommor! Det r verkligen jttesynd om dej!
kerstin z5-6
G p knslan -naturen brukar ordna s att det blir mkt vackert nd,med rosa svart rabatt tex smile.gif
men visst blir man lessen .. de verlevde en del i alla fall ....
Iris
Fy fasen! Jag hade ftt krupp! jklar vilken otur. frustrerande. men fr att citera vem det nu var som sa det, "Det r bara att bryta ihop och komma igen".
astrid.m.s
Vilken mardrm!! Hoppas ngot gick att rdda i allt elnde.
fiffigafrun
h, jag skulle blivit galen. Din stackare frstr att du r irriterad! Jag sdde perenner ca 50 krukor o satt ut frra vintern under snn. Skulle sen skotta fram allt o ta in och s hade snn fastnat i fiberduken jag hade ovanp och allt for huller om buller. Nog trist bara det men ditt var ju etter vrre...
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon