Idag bar jag ut alla mina sdder p balkongen s de skulle f knna vinden i bladen. De sg ut att trivas och nu p eftermiddagen var det dags att f g in i vrmen igen. Jag tog den frsta ldan och brjade g mot drren, d ser jag i gonvrn hur HELA hyllan ramlar framt. ALLA mina blommor (-ldan i handen och de som stod under hyllan p balkonggolvet) kom farandes kraschlandade. Jag har nu frskt att plantera om det som gick, inte var det allt direkt.
Hur fasiken skall jag veta vad som r vad nu? Fr ngra veckor sedan kom Herman (2 r) stolt upp frn kllaren med ALLA mina markeringslappar och gav dem till mig, (d r det svrt att le och tycka att sonen varit duktig) d hade jag turen att jag visste var vad stod ngonstans p ett ungefr men nu var det ju strt omjligt att skilja p lila penser och svarta, gul svartga frn vit osv. Hur skall jag nu lyckas med min svart/vita rabatt? Hur skall jag f till min rosa del av rabatten och den bl/lila? Det kommer bli ett evinnerligt frgkaos. Jag vet inte just nu ens vad vissa blommor r fr ngot.
BU HU BU HU BU HU, jag skall nog hlla mig till att kpa frdiga blommor. Ledsen som sjutton just nu, har ju vrdat plantorna i ver 2 mnader och s gr det s hr nu.
Snlla hll ngra tummar fr mina plantor.