MrNorth
Hej! Frst och frmst, har nn erfarenhet av Physocarpus opulus , Rdbladig smllspirea?

Jag har tnkt anvnda denna till hck. Den verkar bli ca 2 m hg s det r bra!!

Och den andra frgan, kpte en japansk pil frra ret, detta ret verkar det som om bladen inte slr ut. Jag brjade beskra den och upptckte att de flesta smala grenar var halvtorra/torra. r trdet dtt? Lngst in mot stammen r grenarna frska...

Det str i soligt lge och har ej sttt torrt.

MVH
Henrik
MrNorth
Hej!

Ingen p detta kunniga forum som vgar svara wink.gif

Hehe iaf s har jag kollat i butiken om rdbladig smllspirea, och den var inte billig. S d frgar jag igen, finns det nn annan hck som gr t det rda hllet? Vilka r de vanliga buskar man kan kpa som hckplanta?

De jag inte vill ha r:

* liguster
*thuja
*brudspirea
*spirea japonica..

vad mer finns det att vlja p? Nt frslag?
/Henrik
Cilla
Jag kommer inte p ngon annan rdbladig hck n blodbok, blodlnn och rd-rosablommande buskar. Fin i frgen i bladsprickning och p hsten r hggmispeln om du sker annan hckvxt n en med grna blad.

Varfr pilen inte knoppas r omjligt att svara p med s lite information; vad heter den, ljus- och marklge, vilken zon mm. Om topparna frusit har den skert frusit in, som vedartade vxter gr nr de avmognar fr sent (vanligt fr nysatta trd och buskar, rttar ofta till sig) eller str i fel zon eller ett lge som r blsigt.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon