Jag tittade in i albumet och fick se jättegoa foton på två härliga katter.
Titta själva och njuuuuuut.
Emil & Nicke
zaaritha
14-05-2005, 23:37
Så himla fina och goa!! Hur får ni in så många foton?
Jag har ju ett album, men fick ej in många foton!
Fick mer plats, men har ej försökt se´n.................
Har annars massor jag vill dela med mej av! Växter o djur.....
mamamaggan
14-05-2005, 23:39
VIlka härliga bilder!
Blir nästan sugen på att skaffa en katt igen. Vår 15-årige katt Oskar gick bort i julas. Saknar honom enormt speciellt nu när vi är mycket ute vid stugan. Där kunde han komma och gå som han ville fast han brukade inte gå längre än att han kunde höra oss.
Har dock lovat mig själv att inte skaffa någon ny katt förrän jag bor på landet permanent.
Tack för titten i albumet

.
zaaritha
14-05-2005, 23:40
Bor du i lägenhet nu?
mamamaggan
14-05-2005, 23:44
Ja på vintern. Så då vill jag inte ha en katt springa ute bland sandlådor och annat. Visst kan man väl " hålla uppsikt" eller ha katten i koppel men jag tycker de ska kunna få vara fria om det är möjligt.
Inga från Närke
14-05-2005, 23:44
Ja det var fina bilder på katterna. Någon som vet rasen på den ljusa katten? Verkar vara stor.
zaaritha
14-05-2005, 23:47
Har du tänkt dej att "bli lantbo"?
mamamaggan
14-05-2005, 23:51
Jomenvisst . Vi " testar" i stugan men har pratat om att sälja den ( och lägenheten) för att köpa ett "riktigt" hus på landet. Vi tänker oss också att kanske första tiden ha en lite lägenhet i stan för att kunna vara i om vi tycker att vintern på landet blir för " jobbig".
zaaritha
14-05-2005, 23:54
Var i Sverige bor du?
Satsa på landet!
Ja--jag är ju lantbo nu--o skulle absolut ej vilja bo i lägenhet, igen--vantrivdes då!
mamamaggan
15-05-2005, 00:09
Bor i Mälardalen. Skulle nog inte stå ut med " bara " en lägenhet. Stugan ligger bara en mil härifrån så vi vistas mycket där. Åker dit ofta på vintern också . Övervintrar bl a mina pelargoner där och åker dit för att titta till det "hela" med jämna mellanrum.
Vet inte var i Sverige jag skulle vilja vara " lantbo". Det finns så mycket fina platser överallt och de har " sin" tjusning.
Förstår att du trivs. Livet på landet verkar vara så rogivande. Och kan tänka mig att man har en större frihetskänsla.
zaaritha
15-05-2005, 00:38
Absolut!
Här bor vi lite avskiljt, med stor trädgård o gärden runt om!
Makens barndomshem, utarrenderar markerna till bete.
Bodde i lägenhet förut, det var vidrigt!
undrar om inte den ljusa kan vara en brittisk korthår
och den andra en ocikatt?
Hej allihopa!
Jag känner Becky och vill bara hälsa att den ljusa katten är en burma och den andra är en bengal (halvbror till min kisse!)
*solis*
15-05-2005, 16:56
Becky,Malmö
30-05-2005, 19:56
Ha,ha... tänk att jag missat denna tråd om mina katter
Kul att ni gillar dem, jo den cremfärgade är en Burma och den andra är en Bengal.
Just nu njuter de lika mycket av trädgården som jag eftersom jag lyckats hålla dem inne med hjälp av stängsel.
Tack för alla komplimanger
Anna i Mjölby
31-05-2005, 13:16
Helt fantastiska bilder på jättesöta katter!!! Hur bär du dig åt? Smyger runt med kameran jämt? Mina kissar är ju helt hopplösa att fotografera. Det är bara när de sover de kommer med på bild, och det är ju rätt enahanda!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.