Bjäbban
Ljus i trädgården med solceller
Har någon erfarenhet av det?
Funderar på att köpa!
Blir det fint? Är det värt priset?
Håller dom?
LadyAdina
Menar du såna där små som man sticker ner i marken? Svärmor köpte ett par tre stycken på Jysk nyligen, den allra billigaste sorten, och de har funkat jättebra hittills. De lyser så starkt att hon nästan tycker det är FÖR ljus! laugh.gif

Det är jättesnyggt vid en damm, om man har en sådan! wub.gif
astrid.m.s
Jag köpte 5 st "billiga" för att sätta runt min lilla damm förra sommaren. Jag är mycket nöjd med dem. Fungerar mycket bra, mycket dekorativt. De lyser starkare om det är soligt och ljust. Hade användning för dem långt in på hösten, tog in dem i okt-nov. Då var det inte starkt ljus p.g.a årstiden. wub.gif
Ciczi
Vi har också sådana i trädgården. Fem st inköpta på Rusta. De håller måttet, vi hade dem ute hela vintern. Och de lyste även under vinterhalvåret, men inte varje dag. Jag tycker att det är fint med lite lyse biggrin.gif

Ciczi
Bjäbban
Tack för svar och tips!:wub:
Jysk finns här! Har inte tänkt på dom....ska åka och se vad de har!
ninnisky
Lite sent, men här är ytterligare ett positivt svar: vi har haft våra i 2 år nu
och de har fungerat bra. Vi har dom på landet som ledljus mellan hus och utetoa biggrin.gif biggrin.gif Brukar dock ta ner dom over vintern. Köpta förresten på Rusta!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon