rosita
Nu står tomaterna under plast! Det blev väldigt varmt i eftermiddags; 35 grader. Men jag passade noga och luftade och vattnade och provade mig fram till lagom temperatur Ca 25 grader. Nu är jag orolig inför natten! Kommer de att få för kallt? Kan man hålla värmen på något sätt, genom att t ex lägga in varmvattenflaskor eller dylikt? Någon som provat?

gammelnalle
Zon 1 är väl förhållandevis "varm" nu??
Om det är risk för nattfrost bör du nog täcka mera och framförallt se till att det är TÄTT så att det inte bli TJUVDRAG.

Åke Truedsson (Tomatklubben) brukar rekommendera att ställa in vattenhinkar i VÄXTHUS just för att de skall magasinera värmen över dagen och ge i från sig den under natten. Så varmvattenflaskor LÅTER som en fullt möjlig variant.

Edit: http://www.tomatklubben.se/index.html läs medlemsbrevet...

(Det är för mig LITE svårt att säkert förstå vad du menar med:
CITAT
Nu står tomaterna under plast!
)

björn
rosita
Tomaterna under plast kan du se i mitt redigerade inlägg här ovanför.
Fenja
Du kan ju alltid lägga på fiberduk om du är rädd att det blir kallt... men jag tror att de har det ganska bra där under plasten mot husväggen.
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon