Full version: Primula melanops
Eivor på Väddö
Jag har en massa småplantor av primula melanops. Överskottet tänker jag sälja. Men nu har jag letat förgäves på nätet efter mer information om växten. Nu hoppas jag att någon här känner till något och kan berätta för mig (och andra). Den är i alla fall härdig här i zon 3-4. Men den har ännu inte blommat, så jag vet inte hur den ser ut. Eivor på Väddö
Fenja
Hittade detta på google.se om det kan vara till hjälp.
Mvh
Fenja
katinka
Hittade inte så mycket information på nätet om primula melanops, mer än följande två hemsidor:

Primula melanops in Flora of China @ efloras.org

(Dave's Garden) PlantFiles: Detailed information on Asiatic Primrose, Nivalid Primula (Primula melanops)

och en bild från Dave's Garden

Det var det enda jag lyckades hitta på nätet. Hoppas det är till någon hjälp.

PS. Letade vidare och enligt melanopsdenna sida hette primula melanops tidigare "primula leucochnoa".
(Om du söker på melanops genom "redigera"-fliken så hittar du fotnoten. smile.gif
Inte för att en sökning på det namnet verkar ge mera, men tänkte bara
säga det eftersom jag hittade denna hemsida...
Eivor på Väddö
Tack snälla ni för hjälpen. Den är ju riktigt vacker! Trevliga överraskningar när man beställer fö från STAs frölista. Eivor på Väddö
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon