ia_marre
Jaha döm om min förvåning när jag imorse upptäckte att det saknades en av mina krukor med tegetesplantor... ohmy.gif De stod prydligt uppställda i ett gemensamt utrymme i källaren och störde ingen, men nu när de börjat växa ordentligt tycktes frestelsen bli för stor för ngn granne och de måste helt enkelt ha norpat en kruka... Så nu åkte dem in till mig istället, e ju rädd om de små... Hoppas inte den lilla temperaturskillnaden blir ngt problem bara... Min största förhoppning nu är att den nya egenmäktigt förklarade ägaren ser till att skola om dem och göda dem som dem behöver... tongue.gif PS Krassen har nu tittat upp DS
pejori
det är bedrövligt att man inte ens får ha sina blommor ifred mad.gif mad.gif
fattar inte att folk nedlåter sig till sådant sad.gif
tror inte dom skadas av skillnade i temp. smile.gif smile.gif
dom ska ju ut snart så det gör nog inte så mycket wub.gif
kantarell
Hejsan!
Just det faktum att de stod i ett "gemensamt utrymme" kanske av grannen kunde tolkas som att du råkat så lite för mycket och ville dela med dig hellre än att slänga? (förutsatt att du inte hade skrivit någon tydlig lapp om motsatsen försås)

funderar Mona som gärna vill tro gott om sina medmänniskor smile.gif
ia_marre
Jo, jag tror nog att grannen tyckte de var sååå fina och ville va hjälpsam genom att avlasta mig från några av dem små... Snopen blev jag iaf, man tror ju knappt sånt händer...
Muguet
Jag hoppas faktiskt att alla plantor dör för tjuven.
Synden ska väl straffa sig själv, i rättvisans namn. mad.gif
Christoffer
Var det en ytterst ovanlig Tagetes?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon