ia_marre
Jaha dm om min frvning nr jag imorse upptckte att det saknades en av mina krukor med tegetesplantor... ohmy.gif De stod prydligt uppstllda i ett gemensamt utrymme i kllaren och strde ingen, men nu nr de brjat vxa ordentligt tycktes frestelsen bli fr stor fr ngn granne och de mste helt enkelt ha norpat en kruka... S nu kte dem in till mig istllet, e ju rdd om de sm... Hoppas inte den lilla temperaturskillnaden blir ngt problem bara... Min strsta frhoppning nu r att den nya egenmktigt frklarade garen ser till att skola om dem och gda dem som dem behver... tongue.gif PS Krassen har nu tittat upp DS
pejori
det r bedrvligt att man inte ens fr ha sina blommor ifred mad.gif mad.gif
fattar inte att folk nedlter sig till sdant sad.gif
tror inte dom skadas av skillnade i temp. smile.gif smile.gif
dom ska ju ut snart s det gr nog inte s mycket wub.gif
kantarell
Hejsan!
Just det faktum att de stod i ett "gemensamt utrymme" kanske av grannen kunde tolkas som att du rkat s lite fr mycket och ville dela med dig hellre n att slnga? (frutsatt att du inte hade skrivit ngon tydlig lapp om motsatsen frss)

funderar Mona som grna vill tro gott om sina medmnniskor smile.gif
ia_marre
Jo, jag tror nog att grannen tyckte de var s fina och ville va hjlpsam genom att avlasta mig frn ngra av dem sm... Snopen blev jag iaf, man tror ju knappt snt hnder...
Muguet
Jag hoppas faktiskt att alla plantor dr fr tjuven.
Synden ska vl straffa sig sjlv, i rttvisans namn. mad.gif
Christoffer
Var det en ytterst ovanlig Tagetes?
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon