Åsa - Alingsås
Ja nu är det helt enkelt för trist, jag börjar allvarligt fundera på att kravla mig upp ur träsket igen, och aldrig komma tillbaka. Jag är tydligen ruskigt dålig på det här med avhärdning för det vill sig bara inte.
Då mina gamla broccoli- och blomkålsplantor dog unga (sådde för tidigt...) har jag nu sått nya. De kom upp och blev så fina, så. Satte om dem, och så idag skulle de då börja avhärdas. Satte för säkerhets skull också ett par lager fiberduk över, trots dagens sommarvärme.
Jaha, givetvis såg 4 av 8 plantor halvdöda ut när jag kikade in under duken på eftermiddagen... Jag är helt enkelt inget bra på det här. wacko.gif
Nu testar jag att så direkt i kökslandet helt enkelt, tror jag. Det som såtts där kommer i alla fall upp. Suck!
Det är verkligen väldigt roligt... tills allting dör... trots flera veckors ihärdig omvårdnad...
Betty
Här får du en länk om Förkultivering av grönsaker. Ge inte upp, man lär av sina misstag! smile.gif
kerstin z5-6
grönsaker .. det kan jag inget om , men jag har en känsla av att de är svårare o känsligare än annat .. det är kanske för kallt än för avhärding av såna mesostar ?
Hoppas nån kommer som vet -annars fråga i kösträdgården ..-där brukar västkustIngrid vara :)Hon odlar massor av grönfoder smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon