Full version: Clematis-sort
Linda zVI
Har en vägg där jag skulle vilja ha en clematis, men problemet är att det enbart är mycket tidig morgonsol och sedan kvällssol. Så det blir alltså inte mycket sol för den stackarn som jag skulle vilja ha där. Tidigare har det funnits humle där, men den är ett minne blott rolleyes.gif Finns det någon clematis som skulle palla detta inte fullt så ultimata läge??
JonasQ
Hur skulle det vara med Clematis Sibirica? Den växer ju ursprungligen villt i skogen där det sällan är gott om ljus och näring.
Xelma
Ja, Clematis Alpina 'Cyanea' E, dvs alpklematis. Den klarar både full sol och skugga
kristerh
Testa med någon vanlig klematis, eftersom den har både morgon o kvälls sol tror jag att den kommer att trivas iallfall.
krister
Linda zVI
Hmm, den var inte så där jättetjusig på bild... Kanske är den bättre i verkligheten unsure.gif Men, men; klarar den skuggan så är det värt det biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon