Full version: Nu blommar
Yin o Yang
Det här är min absoluta favoritbuske och i år blommar den mer än någonsin
.
Är den inte vacker?
stina
Sagolikt vacker. Skulle gärna vilja ha en sådan (är det inte ett litet träd?) men har hört ryktas att den är svår - att den har lätt för att få grentorka??
/stina
Yin o Yang
Tycker inte att den är svår. Varje år, så snart den blommat över, klipper jag bort allt som ser "sjukt" ut. Jag har till och med flyttat på den ett par gånger smile.gif och den blommar glatt vidare ändå wub.gif .
Den är en buske (i alla fall hos mig)
fruberglund
Vilken söt...lite mer info om den snälla!

Zon osv smile.gif
Yin o Yang
Visst är den fin wub.gif . Vet inte så mycket om den, den stod i trädgården när jag köpte huset, men var då ganska risig och blommade dåligt sad.gif . Efter att jag flyttat den till en soligare plats och dessutom fått rådet att klippa ner den ganska kraftigt när den blommat över, har den bara blivit finare och finare smile.gif . Enligt trädgårdsböcker är den härdig i zon 1-4. I en del böcker står den omnämnd som träd som blir 1-2 meter. Antar att om man klipper den på ett visst sätt, så kan den bli som ett litet träd. Det finns säkert någon här på forumet som kan det här bättre sleep.gif
Cilla
Den har inte kunnat kvala in som E-planta (www.eplanta.com) för att underlaget, dvs roten den är ympad på, så lätt tar över och att sorten, som ger dessa fina blommor, brukar frysa ned.

Man får bli skicklig under sommaren att se skillnad på vad som är vad, klippa bort underlagsskotten och i övrigt följa Yin o Tangs klippråd.

Helt underhållsfri kan man inte säga att den är, och inte helt pålitlig heller. Men söt är den ju som en stängel!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon