|
Idag snöar det och är 2 grader varmt här i Sundsvall, var tog våren vägen?
Lena zon 4
Usch, fy för katten..... Våren är i Skåne!
Ja, den brukar finnas här i Sundsvall oxå i mitten av maj, vet inte att jag kan minnas att det snöat så sent förut, i alla fall inte sedan jag fick trädgård, man blir skitless, jag har lagt fiberduk över en del av växterna, vet inte om det hjälper.
Lena zon 4
CITAT (Lena @ 16-05-2005, 08:30) Idag snöar det och är 2 grader varmt här i Sundsvall, var tog våren vägen?
Lena zon 4 Men oj! Är det sant? För oss här på Gotland känns det overkligt med snö så här sent. Här nere brukar vi ha något vi kallar för" star-urar".Det är kraftiga snöfall som kommer och försvinner lika fort i gen, Detta sker ett tag efter att snön har smält och staren har kommit. Sägs att det ska komma 7st innan den riktiga våren kommer. I år har det inte kommit någon ännu! Undrar hur man ska tolka det?/ Jasmin
Det regnar i Bohuslän idag, men igår var det 18 grader och strålande solsken.
kristerh
16-05-2005, 08:31
Tycker synd om er som bor i norr Här i södra stockholm har vi lätt regn och 11 grader. krister
CITAT (kristerh @ 16-05-2005, 09:31) Tycker synd om er som bor i norr Här i södra stockholm har vi lätt regn och 11 grader. krister Och här lite längre norrut (3 mil nordväst om stockholm) är det 9,9 grader och molnigt. Regnet har inte kommit hit än, det är nog på väg.
Ja, men vi hade varmare i helgen och delvis sol,lördag 14 grader o sol söndag 8 grader o moln, därför blir besvikelsen stor när det plötsligt blir närapå vinter igen
Lena zon 4
Inga från Närke
16-05-2005, 09:29
På morgonen och fram till nu strålande sol iaf där jag bor i Närke, men det börjar att mulna till. Men det är +10 grader på skuggsidan och +21 grader på solsidan.
Regn behövs det är så torrt i marken men tyvärr så blir det mera gräsklippning och ogräsrensning.
Fy vad trist med snö nu! Stackars er där nere i Sundsvall! Här i Luleå, 50 mil högre upp i landet, har vi växlande molnighet och +12° idag. Längtar efter den riktiga vårvärmen...
ninnisky
16-05-2005, 09:43
Grått och lite småregn här i Göteborg, +10.5. Det är dock ljusat bort mot norr
netaave
16-05-2005, 10:03
Och vi hade strålande sol, 19 gr satt utomhus från 13-20 i går 7 mil nordost om Sthlm i Rasbo. Härligaste dagen hittills i år. Idag är det lika varmt, men lite växlande moln, ska bli regn i kväll säger dom.
Välbehövligt regn här,9°.Det känns kallt mot den sommerliga värmen i går.Mina nysatta plantor blir glad åt regnet,men det har redan slutat.
Eva i Skåne
16-05-2005, 10:18
Stackars er i norr!!! Här i Skåne har det regnat hela fm och är nu 9 grader. Inget kul men i helgen hade vi jättefint, nästan så man trodde det var sommar. Här är inte heller särskilt torrt längre. Under maj månad har det kommit ca 50mm regn här i mellanskåne.
Inte i hela Skåne .... Här har inte kommit en droppe.
farbror B
16-05-2005, 10:25
Alltid trott att skåne är lite torrt
CITAT (farbror B @ 16-05-2005, 11:25)
Alltid trott att skåne är lite torrt Trots Skåne ...
farbror B
16-05-2005, 10:28
hehe
Eva i Skåne
16-05-2005, 20:08
CITAT (Rossi @ 16-05-2005, 11:26) CITAT (farbror B @ 16-05-2005, 11:25)
Alltid trott att skåne är lite torrt ;) :lol:
Trots Skåne ...  SKÅNE är bara torrt när flaskan är tom men regnet, det kommer lite olika beroende på vilken del av landskapet man befinner sig i
Lady Hamilton
17-05-2005, 07:18
 Ville bara tala om att vi har SNÖ även idag. Och kommer att ha minus grader på nätterna framemot Fredag.  Jag VILL också börja att kunna ha mina plantor ute!
CITAT (Hamilton @ 17-05-2005, 08:18)  Ville bara tala om att vi har SNÖ även idag. Och kommer att ha minus grader på nätterna framemot Fredag.  Jag VILL också börja att kunna ha mina plantor ute!  Plantor ute? Och dom som växer i backen då? Kommer dom verkligen att klara sig? Detta är så deprimerande så det bara finns inte? Katterna tjurar inne för att det är både kallt och blött, och den där vita geggan ute  var inte den borta?  ser dom ut att tycka. Jycken får man dra ut med tvång, och dra en Pyrre som vill ligga i värmen, det är inte lätt. Nu jäklar bara vill jag att det ska bli vår. Föresten, är det nån som vet om man kan kasta fiberduk över planteringarna fast det ligger ett snötäck under det?
farbror B
17-05-2005, 09:20
Snön slog till även i Dalarna igår! Idag har det smält i trädgården, men dom lovar inget bra väder denna vecka, mest regn, snöslask och elände..
CITAT (farbror B @ 17-05-2005, 10:20) Snön slog till även i Dalarna igår! Idag har det smält i trädgården, men dom lovar inget bra väder denna vecka, mest regn, snöslask och elände..
Smält? Vad är det för orättvisa, här var det en ny portion av det kalla blöta vita nu på morgonen. Och den ligger kvar kan jag bara meddela
CITAT (Reserv @ 17-05-2005, 10:21) CITAT (farbror B @ 17-05-2005, 10:20) Snön slog till även i Dalarna igår! Idag har det smält i trädgården, men dom lovar inget bra väder denna vecka, mest regn, snöslask och elände..
Smält? Vad är det för orättvisa, här var det en ny portion av det kalla blöta vita nu på morgonen. Och den ligger kvar kan jag bara meddela  Stackars er, tur man bor högre upp i landet! Här regnar det just nu men det är helt OK för det var så torrt i rabatterna så ett litet regn är faktiskt välkommet.
Majvädret är omväxlande vill jag lova  Nu är det strålande sol, och strålarna smälter snabbt den snö som kom i natt. En liten fundering bara, hur går det egentligen med dom växter som redan kommit upp? tar dom skada av snön, eller överlever det?  Hoppas bara att solen kan vara framme hela dan nu då så allt blir varmt i backen.
Växterna tar inte skada av lite snö, men tung blötsnö kan knäcka svaga grenar på träd och buskar.
*Felix matte*
17-05-2005, 13:42
Sol igår men idag snöar och blåser det +2... klev upp och tog en bild...nu kryper jag ner under täcket igen.
ninnisky
17-05-2005, 15:36
Sol idag igen i Göteborg, men vinden var kall - så det blev inget utesitttande
Susanna
17-05-2005, 15:57
Vart tog den där klimatförändring vägen, som alla experter pratar om? Enligt den ska vi ju gå mot varmare klimat, men så tycks det inte vara
snö i härnösand i dag o jätte kallt bara någon grad. jag fick ta fram vinter jackan igen. suck  nu ska det vara vår
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|