psykot
Fick en extra ledig dag idag och tänkte först inte ägna den åt trädgårdsarbete, men så har jag ju en enorm syren som ska bort. Klippte ner den i höstas och har fövånats över vilken enorm livskraft den har. Tyvärr på helt fel ställe, fast en liten del tänkte jag spara.

Gick ut för att känna om det gick att gräva för hand, och visst går det, men inte utan att svettas floder. Pust vilket jobb, men en femtedel har jag nog lyckats få bort nu. Inne och pausar lite ett tag, men snart ska jag och spaden fortsätta. Gissar på träningsvärk imorgon. Kommer nog kännas som vila att gå till jobbet.
Eminor
Hej! Jo, gräva syrén är jobbigt...

Kan du inte sätta upp en lapp i affären tex om att syréner bortskänkes om folk kommer o gräver upp dem själva? Har man lite tur så kan man spara mycket jobb, och nån blir glad över plantorna biggrin.gif
Betty
Funkar jättebra att få upp syrener med en garagedomkraft! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon