Full version: Katter igen
tilde_
Finns det inte något som katter inte tycker om lukten på? wink.gif
Min ena katt har i år börjat med att krafsa i mina zinkbaljor där jag har sått. mad.gif
Fenja
Hej och välkommen hit!
Lägg ett hönsnät eller fiberduk över krukan tills det grott, när det är fullt med grönt är det inte alls lika intressant längre.
Mvh
Fenja
pejori
CITAT (Fenja @ 16-05-2005, 13:31)
Hej och välkommen hit!
Lägg ett hönsnät eller fiberduk över krukan tills det grott, när det är fullt med grönt är det inte alls lika intressant längre.
Mvh
Fenja

HA!!! det är dom visst det mad.gif mad.gif mad.gif
mina lägger sig i blommorna och gräver så fort dom kan sad.gif sad.gif
tror att dom jagar den svalare jorden wub.gif
tilde_
Tack Fenja!
Jag har lagt på nät nu.
En granne kom förbi och sa att det finns ett spray i djuraffärer, så det kanske Pejori kan testa.
Malvia
I vår har jag haft kompostgaller över rabatterna men när tulpanerna börja växa så tog jag bort dem. Det tog ca en vecka sen upptäckte katterna den mulliga jorden. Då jag inte vill sätta dit kompostgallret igen så stack jag ned massor av grillpinnar av trä samt la ut apelsin- och citronskal. Nu låter de rabatten vara i fred och jag tror inte rådjuren vill sticka sig på pinnarna.
krellus
Jag och frugan provade "kattbort" eller vad det heter.
Det är som kristaller man sprider på föremålet du vill skydda.

Fungerade bra då grannens katt grävde "toa" i vår köksträdgård.
Efter någon dag dök han ej upp längre.
pejori
CITAT (tilde_ @ 17-05-2005, 10:08)
Tack Fenja!
Jag har lagt på nät nu.
En granne kom förbi och sa att det finns ett spray i djuraffärer, så det kanske Pejori kan testa.

tror mina katter är för korkade till det laugh.gif laugh.gif laugh.gif
men grillpinnar är ju en idé jag ska testa smile.gif
SaraS
Jag odlar kattmynta och har arrangerat en speciell plats med öppen jord. Vill farbror Måns mysa i grönskan tar han myntaruggen, vill han gå på muggen föredrar han öppen sand. Det ska tilläggas att han är en gammal katt som har lärt sig ett och annat med åren. Tex att ge fan i mina land och rabatter... wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon