Maggan H
Blir de lika höga ungefär? Tänkte på placeringen i växthuset när de blir större.
Åsa, mälardalen zon 2
Höjden är olika för olika sorter + hur lång odlingssäsongen är spelar in, i yrkesväxthus kan ex. Gardeners Delight bli 10-12 m långa lianer på en säsong, i mitt kallväxthus blir de runt 4-5m (jag odlar med metoden nedläggning) på en säsong.
pisanggoreng
jag har några gardener's delight på gång, men visste inte att de kunde bli så långa...! vad menas med "nedläggning"? är det som det låter att man bara låter "lianerna" ligga ner på marken..? wink.gif ska man i så fall lägga något under..?

tack. smile.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Jag lindar ett snöre runt tomaterna (medsols) och när de nått upp till taket hakar jag ner plantorna och lindar snöret upp til toppen och knyter sedan fast plantorna längs någon av linorna i taket, tomatplantorna flyttar jag på allteftersom så det blir som ringlande ormar på marken.

Maggan H
Har tyvärr inga sortnamn, men den största nu är busktomaten, därefter päronet och minstingen bara dmhög, körsbäret. Men döm om min förvåning när jag nyss såg att det kommer blommor på den lilla lilla plantan! Är detta bra eller dåligt?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon